Nordicom A/S - Orientering om forløb af ordinær generalforsamling

København, 2014-04-23 12:22 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Nordicom A/S har i dag, onsdag den 23. april 2014, afholdt ordinær generalforsamling med følgende resultater:

• Bestyrelsens beretning og det aflagte regnskab for 2013 blev godkendt af generalforsamlingen. Bestyrelsens forslag om, at underskuddet overføres til næste år blev godkendt af generalforsamlingen. Som det fremgår af årsrapporten, har selskabet tabt mere end halvdelen af aktiekapitalen. Bestyrelsen redegjorde i overensstemmelse med selskabslovens § 119 overfor generalforsamlingen for selskabets økonomiske stilling. Ledelsen oplyste i den forbindelse at selskabet har indgået aftale med en finansiel rådgiver om at bistå med en styrkelse af koncernens kapitalstruktur, herunder med at identificere potentielle investorer med henblik på at indlede konkrete forhandlinger mellem selskabet, koncernens finansielle kreditorer og potentielle investorer om vilkårene for en styrkelse af selskabets kapitalgrundlag.

• Generalforsamlingen godkendte de foreslåede ændringer af vedtægternes bilag 1 angående konvertible obligationer.

• Generalforsamlingen godkendte den opdaterede vederlagspolitik.

• Generalforsamlingen godkendte det foreslåede vederlag til bestyrelsen samt til bestyrelseskomitéer.

• Til bestyrelsen skete genvalg af Allan Andersen, Michael Vad Petersen, Júlíus Thorfinnsson, og Mette Lis Andersen. Ved samme lejlighed udtrådte David Overby, som havde meddelt, at han ønskede at udtræde af bestyrelsen.

• Som revisor blev Deloitte genvalgt.

Allan Andersen Ole Steensbro
Bestyrelsesformand Adm. direktør

For yderligere oplysninger kontakt:
         Adm. direktør Ole Steensbro
         Direkte telefon: 40 80 80 32