Varsinaisen yhtiökokouksen päätökset

Saga Furs Oyj             Varsinaisen yhtiökokouksen päätökset           24.4.2014          klo 16.50

Saga Furs Oyj:n varsinainen yhtiökokous Kokkolassa 24.4.2014 vahvisti yhtiön tilinpäätöksen 1.9.2012 alkaneelta ja 31.10.2013 päättyneeltä tilikaudelta. Yhtiökokous päätti jakaa osakkeenomistajille osinkona 2,05 euroa osakkeelta, eli yhteensä 7 380 000 euroa. Osingonmaksun täsmäytyspäivä on 29.4.2014 ja osingon maksupäivä 7.5.2014. Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti, että voittovaroista siirretään suhdannerahastoon 2 220 000 euroa ja että loppu jätetään voittovarojen tilille.

Saga Furs Oyj:n yhtiökokous ei hyväksynyt osakkeenomistaja Carl-Magnus Schaumanin yhtiökokoukselle tekemää ehdotusta.

Hallitukseen valittiin Kenneth Ingman (henkilökohtainen varamies Ulf Eriksson), Lasse Joensuu (Markku Kujanen), Jorma Kauppila (Kari Manninen), Mirkku Kullberg (Pertti Fallenius), Pentti Lipsanen (Ari Starck), Christer Nordmyr (Jonathan Asplund), Hannu Sillanpää (Jorma Eilonen) ja Rainer Sjöholm (Stefan Wik). Tilintarkastajaksi valittiin Ernst & Young Oy.

Yhtiökokouksen jälkeisessä hallituksen järjestäytymiskokouksessa hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Jorma Kauppila ja varapuheenjohtajaksi Kenneth Ingman.

SAGA FURS OYJ

Hallitus

Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322