Gerard van Odijk er ny bestyrelsesformand i Bavarian Nordic

KVISTGÅRD, Danmark - 24. april 2014 - Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) meddelte i dag, at bestyrelsen, efter den ordinære generalforsamling afholdt dags dato, har konstitueret sig med Gerard van Odijk som ny formand for bestyrelsen. Han efterfølger Asger Aamund, der har været formand siden 1994. Desuden er Anders Gersel Pedersen udpeget som næstformand for bestyrelsen.

Gerard van Odijk har været medlem af bestyrelsen i Bavarian Nordic siden 2008. Han er uafhængig rådgiver for virksomheder i lægemiddelindustrien, hvorfra han har mangeårig erfaring fra flere ledende stillinger. Han fratrådte sin stilling som administrerende direktør i Teva Pharmaceuticals Europe B.V. i 2012 og har tidligere bestredet en række forskellige chefposter i GlaxoSmithkline (GSK).

Gerard van Odijk er desuden formand for bestyrelsen i Merus Biopharmaceuticals B.V. og medlem af bestyrelsen i UDG Healthcare plc. Han er uddannet læge og hollandsk statsborger, født i 1957.

Næstformand Anders Gersel Pedersen har siddet i Bavarian Nordics bestyrelse siden 2010. Anders Gersel Pedersen er koncerndirektør med ansvar for forskning og udvikling i H. Lundbeck A/S. Han er næstformand for bestyrelsen i Genmab og medlem af bestyrelsen i ALK-Abelló A/S. Anders Gersel Pedersen er uddannet læge og dansk statsborger, født i 1951.

"Efter mere end fem år som medlem af bestyrelsen i Bavarian Nordic, er vi er glade for at byde Gerard velkommen på formandsposten. Hans indgående kendskab til virksomheden, kombineret med hans ledelseserfaring fra den internationale, børsnoterede lægemiddelindustri, vil bidrage positivt til udviklingen i selskabet i de kommende år, " udtaler Anders Hedegaard, administrerende direktør i Bavarian Nordic.

Anders Hedegaard, administrerende direktør

Rolf Sass Sørensen, Vice President Investor Relations. Telefon +45 61 77 47 43

Om Bavarian Nordic
Bavarian Nordic er et internationalt biotekselskab, der udvikler og producerer cancerimmunterapier og vacciner til forebyggelse af infektionssygdomme. Selskabets førende udviklingsprogrammer er PROSTVAC®, en immunterapikandidat til behandling af fremskreden prostatacancer, som er i afsluttende klinisk fase 3 udvikling og IMVAMUNE®, en ikke-replikerbar koppevaccine, der udvikles og leveres til det amerikanske nationale beredskabslager under en kontrakt med de amerikanske myndigheder. Vaccinen er godkendt i Canada under navnet IMVAMUNE samt i den Europæiske Union under navnet IMVANEX®.

Bavarian Nordics aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen under symbolet BAVA (Reuters: BAVA.CO, Bloomberg: BAVA.DC). Selskabet har et sponsoreret ADR-program, som er noteret i USA (OTC) under symbolet BVNRY.

For yderligere information, besøg www.bavarian-nordic.com.

Udsagn om fremtiden
Denne meddelelse indeholder udsagn om fremtiden ("forward-looking statements"), som er forbundet med risici, usikkerheder og andre faktorer, hvoraf mange er uden for vores kontrol. Dette kan medføre, at faktiske resultater afviger væsentligt fra de resultater, som er omhandlet i ovennævnte udsagn om fremtiden. Udsagn om fremtiden inkluderer udsagn vedrørende vores planer, mål, fremtidige begivenheder, præstation og/eller anden information, som ikke er historisk information. Vi påtager os ingen forpligtelser til offentligt at opdatere eller revidere udsagn om fremtiden således, at disse afspejler efterfølgende begivenheder eller omstændigheder, undtagen i det omfang dette er foreskrevet ved lov.

201407dk