Idag inleds teckningstiden i PledPharmas företrädesemission

Stockholm, 2014-04-25 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
Idag, fredag den 25 april 2014, påbörjas teckningsperioden för företrädesemissionen i PledPharma.

De som på avstämningsdagen den 17 april 2014 var registrerade som aktieägare i PledPharma har erhållit teckningsrätter i företrädesemissionen. En (1) befintlig aktie berättigar till en (1) teckningsrätt. Tretton (13) teckningsrätter ger rätt att teckna en (1) ny aktie för 12 kronor.

Teckningsperioden löper till och med den 9 maj 2014

Vid fullteckning av emissionen så tillförs PledPharma 20,25 miljoner kronor före emissionskostnader. Teckningsförbindelser motsvarande drygt 50% av emissionen har erhållits från några av de större aktieägarna. Syftet med emissionen är att kunna inkludera fler patienter i den pågående cancerstudien PLIANT.

Handel i teckningsrätter
Handel i teckningsrätter pågår mellan den 25 april – 9 maj 2014. Teckningsrätter som aktieägare inte avser utnyttja måste säljas senast 6 maj 2014.

Informationsbroschyr
En informationsbroschyr samt villkor och anvisningar finns tillgängligt på PledPharmas hemsida www.pledpharma.se samt på Sedermera Fondkommissions hemsida www.sedermera.se och kommer även att skickas ut till samtliga aktieägare i början av nästa vecka.

Teckning Information till direktregistrerade aktieägare
De aktieägare som på avstämningsdagen är registrerade i den av Euroclear för Bolagets räkning förda aktieboken erhåller emissionsredovisning med bifogad förtryckt inbetalningsavi från Euroclear. Av den förtryckta emissionsredovisningen framgår bl.a. antalet erhållna teckningsrätter.

Information till förvaltarregistrerade aktieägare
Anmälan om teckning och betalning skall ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Observera att din förvaltare kan ha tidigare svarsdagar för teckningsrätterna än vad som angetts ovan.

Tidplan

Teckningsperiod 25 april - 9 maj 2014

Handel med teckningsrätter 25 april - 6 maj 2014

Första dag för handel i de nya aktierna beräknas till andra veckan i juni