Kommuniké från Medcore AB årsstämma 2014

Kista, 2014-04-25 08:58 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Kommuniké från MedCore ABs årsstämma 2014

MedCore AB (publ) avhöll under torsdagen den 24 april 2014 sin årsstämma.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2013.

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och den verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2013.

Bolagsstämman beslöt att styrelsen skall bestå̊ av fyra ledamöter. Styrelseledamöterna Bo Lengholt, Håkan Åström och Anna Levander omvaldes och nyval skedde av Anders Essen Möller. Omval skedde även av revisorn.

Stämman beslutade att styrelsearvode utgår med sammanlagt 500 000 kronor för tiden intill nästa årsstämma, varav 200 000 kronor utgör ersättning till styrelseordföranden samt 100 000 kronor vardera utgör ersättning till övriga styrelseledamöter, i den mån de inte erhåller lön från bolaget. Beslut fattades även om att revisorsarvode utgår enligt godkänd räkning.

Stämman beslöt om riktlinjer för utseende av valberedning. Valberedningen skall bestå̊ av tre till fem ledamöter varav en skall vara oberoende till förhållande bolaget och dess större aktieägare. Valberedningens sammansättning skall offentliggöras senast sex månader före årsstämman 2015.

Stämman beslöt om ett emissionsbemyndigande till styrelsen fram till nästa årsstämma. Styrelsens bemyndigande skall vara begränsat till emissionsbeslut som innebär att aktiekapitalet ökar med maximalt 1 600 000 kr totalt, vilket motsvarar en utspädning av kapitalet och rösterna uppgående till ca 9,1 %, om teckningsoptionerna som emitterades av årsstämman 2012 utnyttjas till fullo.

Kista den 24 april 2014

MedCore AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
         VD Per Wallén, tel 073 - 310 32 97, e-mail: per.wallen@medcore.se

Kommuniké från Medcore AB årsstämma 2014.pdf