Topsil indgår rammeaftaler med kinesiske kunder

Frederikssund, 25. april 2014

SELSKABSMEDDELELSE nr. 4/14

Topsil indgår rammeaftaler med kinesiske kunder

Topsil har netop indgået rammeaftaler med to nuværende kinesiske kunder i forbindelse med delegationsbesøg i Kina. Rammeaftalerne er en del af udmøntningen af Topsils strategi om at styrke positionen på udvalgte markeder i Asien, herunder Kina. Aftalerne omfatter levering af ultrarent silicium for perioden 2014-2017 til henholdsvis energiinfrastruktur- og transportformål. Begge aftaler er omfattet af de udmeldte forventninger for 2014.

Den ene aftale vedrører levering af Topsils nye 200 mm siliciumprodukter til Zhouzhou CSR Times Electric Co., Ltd, som er blandt de største leverandører af højhastighedstog i Kina. Den anden aftale vedrører levering af silicium til Xian Power Electronic Research Institute (PERI), som er nøgleleverandør af højspændingskomponenter til kinesiske HV-DC anlæg. HV-DC anlæg anvendes til at omforme strøm og transportere elektricitet over store afstande.

Der er ikke særlige vilkår forbundet med aftalerne.

Med venlig hilsen / Best regards

Topsil Semiconductor Materials A/S

Jens Borelli-Kjær                              Kalle Hvidt Nielsen
Bestyrelsesformand                          Adm. Direktør

Denne meddelelse er udarbejdet på dansk og engelsk. I tvivlstilfælde er den danske udgave gældende.

Spørgsmål til denne fondsbørsmeddelelse til CEO via Communications Manager, Christina Fris Bjørling, tlf. 2152 1011, cfb@topsil.com.

Afmeld nyhedsbrev på investor@topsil.com

04-14 Rammeaftaler_indgået_kina.pdf