Årsredovisning 2013 publicerad

Kopy Goldfields meddelar att den svenska årsredovisningen för räkenskapsåret 2013 har publicerats på bolagets hemsida www.kopygoldfields.com den 6 maj 2014.

Årsredovisningen finns att läsa och ladda ner i PDF-format. Den engelska översättningen avses att publiceras under nästföljande vecka.

Årsredovisningen i sin helhet finns bifogad.

Stockholm, 6 maj 2014

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Pressrelease 2014-05-06 (Swedish).pdf
Kopy Goldfields Pressrelease 2014-05-06 (English).pdf
Kopy Goldfields Årsredovisning 2013 (Swedish).pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetsrum Kopy Goldfields

Om Kopy Goldfields AB
Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ OMX First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolaget innehar rättigheterna till elva berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 1 963 kvadratkilometer. Målsättningen med Kopy Goldfields verksamhet är att skapa värde genom att identifiera och förvärva högpotentiella guldfyndigheter och därefter utföra tidig prospektering tills dess att fyndigheten antingen kan säljas eller utvecklas i samarbete med en annan partner under ett joint venture avtal.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-684 05 800.

Aktien
Ticker: KOPY
www.nasdaqomxnordic.com/firstnorth/
Utestående aktier: 30 247 220