AKTIVITETER I ØSTERSØEN TILPASSES MARKEDSÆNDRINGER

København, 2014-05-08 15:40 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Meddelelse nr. 28

Som led i DFDS’ løbende tilpasning af aktiviteter til ændringer i kundebehov og markeder vil følgende tiltag blive gennemført i de kommende måneder.

Efterspørgslen for shipping services mellem Sverige og Baltikum er fortsat robust. For at øge kapaciteten på Karlshamn-Klaipeda-ruten rokeres tonnage derfor mellem ruterne Karlshamn-Klaipeda og Kiel-Klaipeda i løbet af sommeren.

Fragtmængderne og den økonomiske udvikling på DFDS’ rute mellem Tyskland og Rusland vedbliver med at være lavere end forudset og antallet af skibe på ruten reduceres derfor fra to skibe til ét skib i begyndelsen af juni 2014.

I fragtmarkedet mellem Tyskland og Litauen er der stigende efterspørgsel efter intermodale transportløsninger, som kombinerer shipping og jernbanetransport. For at imødekomme denne efterspørgsel og balancere den lavere kapacitet på Kiel-Klaipeda, afledt af tonnagerokeringen, åbnes en ny fragtrute for uledsagede trailere og andet gods mellem Travemunde og Klaipeda den 6. juni 2014. Havnen i Travemunde har velegnede jernbaneforbindelser til at understøtte intermodale transportløsninger. På den nye rute indsættes det skib, som frigives fra ruten mellem Tyskland og Rusland.

Niels Smedegaard, CEO

Torben Carlsen, CFO