Årsstämma

FENIX OUTDOORS ÅRSSTÄMMA I SOLNA 2014-05-08

Vid Fenix Outdoors årsstämma i Solna den 8 maj 2014 omvaldes till styrelse;

Anders Hedberg, Mats Olsson, Ulf Gustafsson samt Sven Stork och som ny styrelsemedlem invaldes Martin Nordin. Sven Stork omvaldes som styrelsens ordförande.

Årsstämman godkände styrelsen förslag om utdelning och beslutade om en dito om 4,00 kronor per aktie. Som avstämningsdag beslutades 13 maj 2014. Utbetalning genom Euroclear beräknas tidigast ske den 16 maj 2014.

Årsstämman godkände styrelsens förslag för riktlinjer för ledande befattningshavare innebärande marknadsmässiga villkor som gör att bolaget kan rekrytera, utveckla och behålla ledande befattningshavare. Ersättningen skall bestå av fast lön, pension och övriga förmåner. Den sammanlagda ersättningen skall vara marknadsmässig och konkurrenskraftig och avspegla medarbetarens ansvarsområde och befattningens komplexitet. Utöver fast lön skall ledningen även kunna erhålla rörlig ersättning, vilken skall vara baserad på resultat- och lönsamhetsmål. För ledande befattningshavare är den rörliga ersättningen maximalt 50 procent av grundlönen. Ersättning skall inte utgå i form av optioner eller andra aktierelaterade incitamentsprogram.

Årsstämman beslutade om ett sammanlagt styrelsearvode om 375 000 kronor att fördelas enligt 150 000 kronor till styrelseordförande och 75 000 kronor till övriga ledamöter.

Till nya revisorer valdes Alexander Hagberg och Michael Forss, båda från E&Y.

Stämma 2014.pdf