Periodemeddelelse for perioden 1. januar – 31. marts 2014

NASDAQ OMX

Silkeborg, den 14. maj 2014
Fondsbørsmeddelelse nr. 6 / 2014

Vedr.:           Periodemeddelelse for perioden 1. januar – 31. marts 2014.

Silkeborg IF Invest A/S skal herved i overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskaber aflægge periodemeddelelse for perioden 1. januar – 31. marts 2014.

Selskabets aktiviteter er hhv. fodboldaktivitet og ejendomsudvikling. Udviklingen indenfor de enkelte segmenter er beskrevet i det følgende.

• Fodboldaktiviteter
    I perioden har klubben styrket bredden i truppen i form af Daniel Ahonen fra svenske IFK Luleå, mens Frans Dhia Putros har byttet lejeaftalen ud til en permanent aftale.

Holdet, i Nordic Bet Ligaen, har i perioden leveret en række stabile præstationer, herunder vundet en række nøglekampe, og holdet er derfor for alvor rykket ind i kampen om oprykning til Superligaen. Aktuelt er holdet placeret på en 1. plads (27 kampe af 33 kampe er spillet) og det er selskabets opfattelse, at der er gode muligheder for, at den sportslige målsætning om oprykning til Superligaen realiseres.

• Ejendomsaktiviteter
    Helt overordnet set følger udviklingen i selskabets investeringsejendomme selskabets forventninger i indeværende periode. Det noteres med tilfredshed, at Papirfabrik komplekset, som udgør ca. 93% af selskabets balance, fortsat udvikler sig positivt og som planlagt, om end selskabet fortsat må konstatere en beskeden tomgang.

Det er uændret selskabets strategi dels at opretholde et højt vedligeholdelses- og serviceniveau, dels at sikre velfunderede lejere og dels opnå en relativ lang uopsigelighed i lejekontrakterne, således selskabet fortsat kan underbygge en stor grad af sikkerhed i et konkurrencepræget marked, og fremadrettet fortsat vil medvirke til en positiv og forbedret ejendomsdrift.

Det økonomiske resultat for perioden fra den 1. januar til den 31. marts svarer til selskabets forventninger for perioden.

Begivenheder efter periodemeddelelsens udløb
Dansk Boldspil-Union (DBU) har meddelt selskabet, at klubbens klassificering indenfor talentudvikling i den kommende sæson opjusteres fra B-licens til A-licens, hvilket naturligvis er meget tilfredsstillende.

Selskabet har, med udgangspunkt i sagsforløbet i fodboldens voldgiftsret om feriepengesagen, modtaget krav fra Spillerforeningen. Selskabet er i dialog med Spillerforeningen med henblik på, ud fra en detaljeret gennemgang af kontrakter og lønsedler, at få sagen belyst og afsluttet så hurtigt som muligt.

Der er efter periodemeddelelsens udløb herudover ikke indtrådt væsentlige forretningsmæssige begivenheder.

Resultatforventninger 2014
Selskabets resultatforventning udtrykkes uændret, jf. fondsbørsmeddelelse nr. 2 /2014, som et resultat før evt. dagsværdiregulering af investeringsejendomme og før skat på -2 til +2 mio.kr.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Kent Madsen på telefon 2146 7355.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                 Claus Christensen