Årsstämma i Header Compression Sweden Holding AB

Stockholm, 2014-05-14 13:49 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Årsstämma i Header Compression Sweden Holding AB hölls i Stockholm den 13 maj 2014.

Årsredovisning, resultatdiposition och ansvarsfrihet
Resultaträkning och balansräkning för moderbolaget och koncernen fastställdes, styrelsens och VD:s förslag till resultatdisposition godkändes och styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2013.

Val av styrelse, styrelseordförande, revisor och beslut om arvoden
Till styrelseledamöter omvaldes Hans Runesten, Göran E. Larsson och Erik Nerpin.

Hans Runesten omvaldes till styrelseordförande.

Monika Åström, Luleå Revisionskontor HB, omvaldes som revisor.

Årsstämman beslutade att styrelsearvode skall utgå med totalt 200.000 SEK samt att revisorn skall erhålla arvode enligt godkänd räkning.

Om Header Compression Sweden Holding AB (publ)

Header Compression Sweden Holding AB (publ) handlas på NASDAQ OMX  First North (symbol HCH). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). Header Compression Sweden Holding AB (publ) är moderbolag i en koncern med verksamhet inom avancerad digital kommunikation. Koncernen har för närvarande dotterbolaget Effnet AB.  För mer information om Header Compression Sweden Holding AB, besök www.hcholding.se.

Effnet AB

Effnet AB utvecklar och säljer programvarufamiljen Effnet Header Compression som ökar effektiviteten, hastigheten och tillförlitligheten i IP-trafik i mobila, fasta och satellitbaserade nätverk. För vidare information om Effnet AB, besök www.effnet.com.