Landsting och kommuner i Blekinge förlänger avtal med Comsystem Mobility

Solna, 2014-05-26 12:29 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Stockwik Förvaltning AB:s dotterbolag Comsystem Mobility AB är ett telekomföretag med ett tydligt erbjudande inom Mobile Management, Mobile Outsourcing och operatörstjänster mot kundsegmentet större företag och offentlig sektor.

Landsting och kommuner i Blekingeregionen har valt att fortsätta samarbetet med Comsystem Mobility. Det är Landstinget Blekinge, Karlshamns kommun, Ronneby kommun, Olofströms kommun, Bromölla kommun och Sölvesborgs kommun som alla valt att förlänga sina respektive avtal med Comsystem Mobility ytterligare ett år. Avtalen omfattar produktförsörjning av mobiltelefoner, smartphones och tillbehör med tillhörande logistik.

– ”Det är naturligtvis väldigt roligt att dessa kunder väljer att förlänga sina avtal med oss. Samlat är detta ett av våra större kundavtal under Kammarkollegiets ramavtal Mobiltelefoner 2012. Det tyder dels på att ramavtalet fungerar bra, dels på att vi gör ett riktigt bra jobb med vår leverans till dessa kunder och offentlig sektor i allmänhet”, säger Anders Andrén, försäljningsansvarig hos Comsystem Mobility. Nu får Comsystem Mobility möjlighet att utveckla samarbetet ytterligare.

För några veckor sedan blev det även officiellt att Kammarkollegiet valt att förlänga ramavtalet Mobiltelefoner 2012 till 31 maj 2015. Comsystem Mobility är en av sex ramavtalsleverantörer på detta avtal.

För mer information kontakta;

David Andreasson, VD Stockwik, telefon 070-368 13 99, david.andreasson@stockwik.se

Om Stockwik

Stockwik är det nya namnet på bolaget som tidigare hette Stjärna Fyrkant. Stockwik bedriver idag verksamhet inom telekom via dotterbolagen Comsystem Mobility och Stjärna Fyrkant Svenska. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap med koden STWK.

140526_Landsting och kommuner i Blekinge förlänger avtalet med Comsystem Mobility.pdf