Indberetning af ledende medarbejdere og disses nærtståendes transaktioner med Bavarian Nordic aktier og tilknyttede værdipapirer

KVISTGÅRD, Danmark - 28. maj 2014 - I henhold til Værdipapirhandelslovens § 28a følger hermed indberetning af oplysninger om ledende medarbejderes og disses nærtståendes transaktioner med Bavarian Nordic aktier og tilknyttede værdipapirer.

Navn Claus Bræstrup
Årsag Medlem af bestyrelsen i Bavarian Nordic A/S
Udsteder Bavarian Nordic A/S
Fondskode DK0015998017
Betegnelse Aktier
Transaktion Tegning (udnyttelse af tegningsoptioner)
Handelsdato 27. maj 2014
Marked NASDAQ OMX København
Antal (stk.) 4.000
Kursværdi (DKK) 456.000,00

Om Bavarian Nordic
Bavarian Nordic er et internationalt biotekselskab, der udvikler og producerer cancerimmunterapier og vacciner til forebyggelse af infektionssygdomme. Selskabets førende udviklingsprogrammer er PROSTVAC®, en immunterapikandidat til behandling af fremskreden prostatacancer, som er i afsluttende klinisk fase 3 udvikling, og IMVAMUNE®, en ikke-replikerbar koppevaccine, der udvikles og leveres til det amerikanske nationale beredskabslager under en kontrakt med de amerikanske myndigheder. Vaccinen er godkendt i Canada under navnet IMVAMUNE samt i den Europæiske Union under navnet IMVANEX®. Bavarian Nordics aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen under symbolet BAVA (Reuters: BAVA.CO, Bloomberg: BAVA.DC). Selskabet har et sponsoreret ADR-program, som er noteret i USA (OTC) under symbolet BVNRY. For yderligere information, besøg www.bavarian-nordic.com.

Rolf Sass Sørensen, Vice President Investor Relations. Telefon +45 61 77 47 43

201414dk