SRV rakentaa Joensuuhun oikeus- ja poliisitalon

Espoo, Suomi, 2014-06-26 11:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Lehdistötiedote
26.6.2014

Senaatti-kiinteistöt on allekirjoittanut sopimuksen SRV:n kanssa oikeus- ja poliisitalon suunnittelemisesta ja rakentamisesta Joensuuhun. Talo valmistuu syksyllä 2017 Valtatie 6:n ja Kettuvaarantien kulmaukseen.

Uuden oikeus- ja poliisitalon rakentamisessa tehdään monen tahon joustavaa yhteistyötä. ”Talon tilaaja ja suunnitteluttaminen tulee pääkaupunkiseudulta ja rakentajat Itä-Suomesta. Myös talon tulevat käyttäjät ovat olleet aktiivisesti ideoimassa itselleen tarpeellisia tiloja”, SRV:n tuotantojohtaja Antti Raunemaa kertoo.

Uusi oikeus- ja poliisitalo on suunniteltu sujuvoittamaan työntekijöiden ja asiakkaiden arkea. Talo kokoaa yhteen hajallaan työskennelleet oikeus- ja poliisilaitoksen työntekijät. Valtaosa talosta tulee poliisilaitoksen käyttöön ja neljännes käräjäoikeudelle ja syyttäjänvirastolle. Poliiseita varten rakennetaan paljon erityistiloja kuten ampumarata ja säilöönottotiloja.

Talon suunnittelu aloitetaan syksyllä, ja rakentamaan päästään todennäköisesti keväällä 2015. Oikeus- ja poliisitalon pinta-ala on noin 10 000 m2. Urakan arvo on 30 miljoonaa euroa.

”Tämän kokoluokan uudisrakennushanke on nykyoloissa harvinainen myös Senaatti-kiinteistölle. 80 prosenttia Senaatin rakentamisesta on olemassa olevien rakennusten remontointia”, Senaatti-kiinteistöjen toimialajohtaja Jorma Heinonen kertoo.

”Urakka toteutetaan Senaatti-kiinteistöjen lanseeraamalla kärkihankeallianssisopimuksella, jolla Senaatti-kiinteistöt toteuttaa kaikki tärkeimmät ja suurimmat hankkeensa Suomessa”, Senaatti-kiinteistöjen aluejohtaja Jyrki Reinikainen kertoo.

Sopimuksessa on kiinteä palkkio, jonka lisäksi SRV:n on mahdollista saada lisäpalkkioita eri avaintulosalueista. Samalla sopimusmallilla SRV rakentaa Senaatti-kiinteistölle Ydinturvallisuustaloa Espooseen.

Antti Raunemaa, tuotantojohtaja, SRV, 040 564 4105
Jorma Heinonen, toimialajohtaja, Senaatti-kiinteistöt, 0205 811 208