Byte av Certified Adviser och upphörande av likviditetsgaranti

Kista, 2014-07-01 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Styrelsen i Cortus Energy AB (publ) listat på NASDAQ OMX First North har beslutat att teckna avtal med Erik Penser Bankaktiebolag om tjänsten som Certified Adviser. Erik Penser Bankaktiebolag kommer att agera Certified Adviser från och med idag den 1 juli 2014.

Styrelsen har beslutat att avsluta Cortus Energys avtal med Mangold Fondkommission som likviditetsgarant i handeln med Cortus aktier. Handel med likviditetsgaranti upphör den 1 juli 2014.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Rolf Ljunggren, VD

www.cortusenergy.com

Om Cortus Energy

Cortus Energy erbjuder kostnadseffektiv energigas för kraft-, industri- och fordonsapplikationer baserat på den patenterade WoodRoll®-tekniken. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energys aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Erik Penser Bankaktiebolag, telefon 08-463 80 00, är Bolagets Certified Adviser.

2014-07-01 Cortus Energy - Pressmeddelande.pdf