Asuntosijoitusyhtiö SATO käyttää nyt kaikissa taloissaan vihreää sähköä

Vuotuiset hiilidioksidipäästöt vähenevät yli 9 prosenttia

Helsinki, Finland, 2014-07-03 10:13 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SATO Oyj, Lehdistötiedote 3.7.2014 klo 11.13

SATO on siirtynyt alkuvuoden aikana käyttämään uusiutuvalla energialla tuotettua sähköä kaikissa asuinkohteissaan.

Yksikön johtaja Juha-Pekka Järvenpää SATOsta:

- Kulutamme vuosittain sähköä 26 miljoonaa kilowattituntia. Vesivoimalla tuotettuun vihreään sähköön siirtyminen vähentää vuotuisia hiilidioksidipäästöjämme noin 5 500 tonnilla eli yli yhdeksällä prosentilla.

- SATOn tärkeimmät ympäristövaikutukset syntyvät omistamiemme asuinkiinteistöjen energiankulutuksesta ja olemme jatkuvasti tiukentaneet säästötavoitteitamme. Sitouduimme viime vuonna Helsingin kaupungin kanssa tehdyssä ilmastokumppanuussopimuksessa vähentämään lämmön ominaiskulutusta vuoteen 2016 mennessä 15 prosenttia verrattuna vuoden 2009 kulutustasoon. Tavoite sähkön ja veden ominaiskulutuksen vähentämiselle on 15 prosenttia vuoden 2004 tasoon verrattuna.

- Viime vuoden lopulla lämmön ominaiskulutus oli laskenut 12,9 prosenttia vuodesta 2009, veden ominaiskulutus 10,4 ja sähkön 18,1 prosenttia vuodesta 2004. Sähkön osalta olemme siis ylittäneet tavoitteemme, ja päätös uusiutuvan energian käytöstä on kirkastanut onnistumista entisestään.

Lisätietoja:
Yksikön johtaja Juha-Pekka Järvenpää, p. 0201 34 4062 ja 040 513 8484
Talotekniikkapäällikkö Kimmo Ruokoniemi, p. 0201 34 4143 ja 040 358 7131

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista asuntosijoitusyhtiöistä. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 24 000 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 311,5 miljoonaa euroa, liikevoitto 178,3 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 140,8 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 2,4 miljardia euroa.