FINNLINES OYJ ON ALOITTANUT FINNHANSA–ALUKSEN MERIHENKILÖSTÖN OSALTA YHTEISTOIMINTALAIN MUKAISET NEUVOTTELUT

Helsinki, Suomi, 2014-07-03 13:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Finnlines Oyj                  Pörssitiedote  3.7.2014   klo 14.15

Yhtiö on tänään aloittanut Finnhansa–aluksen merihenkilöstöä (36 henkeä) koskevat yhteistoimintaneuvottelut.

Aluksen operatiivinen käyttö on ollut pitkään kannattamatonta ja ympäristölainsäädännön muutokset, erityisesti ns. rikkidirektiivin voimaantulo 1.1.2015, ovat johtaneet siihen että yhtiö on tehnyt alustavia suunnitelmia koskien aluksen myyntiä.

Suunnitelmat voivat toteutuessaan johtaa kaikkien aluksella toimivien työntekijöiden lomautuksiin tai työsuhteiden päättämisiin. Suunnitelmat eivät toteutuessaan vaikuta linjaliikenteen tuottamiseen tai asiakkaille tarjottavaan palvelutasoon.

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld               Tapani Voionmaa

Talous- ja rahoitusjohtaja     Lakiasiainjohtaja

Nasdaq OMX Helsinki Oy

Keskeiset tiedotusvälineet

Finnlines on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiön merikuljetukset ovat keskittyneet Itämerelle ja Pohjanmerelle. Finnlinesin matkustaja-rahtilaivat tarjoavat palveluja Suomesta Saksaan ja Ruotsiin, Ruotsista Ahvenanmaan kautta Suomeen ja Saksaan sekä Saksasta Venäjälle. Yhtiöllä on tytäryhtiöt Saksassa, Belgiassa, Iso-Britanniassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Puolassa, jotka ovat myös myyntikonttoreita. Merikuljetusten lisäksi yhtiö tarjoaa satamapalveluja Helsingin ja Turun satamissa.

www.finnlines.com