Upphävt handelsstopp i/Resumed trading in Lundin Mining Corporation (118/14)

Med hänvisning till pressmeddelandet som Lundin Mining Corporation publicerade den 14 juli klockan 17:45 har NASDAQ OMX Stockholm i samråd med Finansinspektionen beslutat att handeln i aktierna och relaterade produkter Lundin Mining Corporation (LUMI SDB, ISIN-kod SE0001134529, orderboks ID 27709) skall återupptas. Handeln återupptas klockan 09:00 idag den 15 juli 2014.

With reference to the press release published by Lundin Mining Corporation at 17:45 CET on July 14, NASDAQ OMX Stockholm AB has in consultation with the Swedish Financial Supervisory Authority (“Finansinspektionen”) decided that the trading in the shares and related products of Lundin Mining Corporation (LUMI SDB, ISIN Code SE0001134529, Order Book ID 27709) shall be resumed. The trading will resume at 09:00 CET today on July 15, 2014.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Anna Jansson eller Martina Rejsjö på telefon 08-405 60 00, or iss@nasdaqomx.com

For further information concerning this exchange notice please contact Anna Jansson or Martina Rejsjö, telephone +46 8 405 60 00, or iss@nasdaqomx.com