Inbjudan till presskonferens: presentation av Metsä Groups finansiella resultat för januari–juni

Metsä Group pressmeddelande 24.7.2014

Metsä Groups finansiella resultat för januari–juni 2014 presenteras torsdagen den 31 juli kl 13 i Banks konferensrum Wall Street, adress Unionsgatan 22, Helsingfors.

Metsä Groups koncernchef Kari Jordan presenterar koncernens samt dess affärsområdens resultat.

Anmälningar till presskonferens ombedes innan onsdagen den 30 juli per e-post till terhi.kylanlahti@metsagroup.com.

METSÄ GROUP
Koncernkommunikation

Ytterligare information:
Reeta Kaukiainen, kommunikationsdirektör, Metsä Group, tfn 050 522 0924

www.metsagroup.fi

Metsä Group är en ansvarsfull skogsindustrikoncern, vars produkter primärt tillverkas av förnybart och hållbart skött nordiskt trä. Metsä Group fokuserar på mjuk- och matlagningspapper, förpackningskartong, massa, träprodukter och virkesanskaffning och skogstjänster. De högkvalitativa produkterna kombinerar förnybar råvara, kundorientering, hållbar utveckling och innovation. Metsä Groups omsättning uppgick till 4,9 miljarder euro 2013 och koncernen sysselsätter cirka 11 000 personer. Koncernen är verksam i cirka 30 länder. Metsä Groups moderbolag är Metsäliitto Osuuskunta, som ägs av cirka 123 000 finska skogsägare.