Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

Hørsholm, 2014-07-28 10:19 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr.32/2014

Den 15. januar 2014 iværksatte Chr. Hansen et aktietilbagekøbsprogram i henhold til bestemmelserne i Kommissionens Forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 (Safe Harbor forordningen). Formålet med aktietilbagekøbsprogrammet er at foretage udlodning af overskydende kapital til aktionærerne.

I løbet af aktietilbagekøbsprogrammet, som strækker sig fra 15. januar 2014 til den 22. august 2014, har Chr. Hansen til hensigt at købe egne aktier for et beløb op til EUR 80.000.000.

Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra 21. juli 2014 til 25. juli 2014 foretaget følgende transaktioner:

Antal aktier Gennemsnitlig købspris, DKK Beløb, EUR
1: 21. juli 2014 15.000 229,97 462.404
2: 22. juli 2014 8.230 231,12 254.977
3: 23. juli 2014 7.183 232,97 224.318
4: 24. juli 2014 18.790 232,68 586.058
5: 25. juli 2014 20.000 231,82 621.492
Akkumuleret hidtil under programmet 2.214.947   66.870.699

Med ovennævnte køb ejer Chr. Hansen 3.516.867 egne aktier svarende til 2,6% af den udstedte aktiekapital.

For yderligere information kontakt venligst:

Anders Mohr Christensen, Senior Director, Investor Relations

Tlf: +45 4574 7618

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Vores produkter omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2012/13 var EUR 738 mio. Virksomheden er markedsførende inden for alle sine divisioner – Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors – og har mere end 2.500 engagerede medarbejdere i 30 lande med hovedproduktionssteder i Danmark, Frankrig, USA og Tyskland. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er børsnoteret på NASDAQ OMX København. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.

Nr 32 2014 DK.pdf