Nurminen Logistics päivittää vuoden 2014 näkymiään liikevaihdon osalta

Nurminen Logistics Oyj                                                     Pörssitiedote 5.8.2014 klo 16.30

Nurminen Logistics arvioi sekä operatiivisen liiketuloksensa että osakekohtaisen tuloksensa paranevan vuoteen 2013 verrattuna, mutta liikevaihtonsa jäävän vuoden 2013 tasosta johtuen Suomen ja Venäjän välisen rautatieliikenteen volyymien laskusta Ukrainan kriisin ja Venäjälle määrättyjen sanktioiden vuoksi.

Aikaisemmassa ennusteessaan (osavuosikatsaus 8.5.2014) yhtiö arvioi sekä liikevaihtonsa, operatiivisen liiketuloksensa että osakekohtaisen tuloksensa paranevan vuoteen 2013 verrattuna.

Yhtiö jatkaa toimintansa tehostamista markkinatilanteen muuttumisen johdosta.

Pitkällä aikavälillä yhtiön tavoitteena on kasvaa nopeammin kuin markkinat, vuosittain keskimäärin yli 15 %. Yli 50 % liikevaihdosta syntyy jatkossa Venäjän ja sen lähialueiden kasvumarkkinoilla. Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena on parantaa kannattavuuttaan ja saavuttaa 10 prosentin liikevoittotaso sekä 20 prosentin oman pääoman tuotto.

Nurminen Logistics julkistaa tammi-kesäkuun osavuosikatsauksensa 7.8.2014.

Nurminen Logistics Oyj

Olli Pohjanvirta

Lisätietoja: Olli Pohjanvirta, toimitusjohtaja, p. 010 545 2431.

www.nurminenlogistics.com

Nurminen Logistics on vuonna 1886 perustettu logistiikkapalveluita tarjoava pörssiyhtiö.  Yhtiö tuottaa asiakkailleen laadukkaita rautatiekuljetuksia, projektikuljetuspalveluita, erikoiskuljetuksia sekä huolinta- ja tavarankäsittelypalveluita. Nurminen Logisticsin päämarkkinat ovat Suomessa sekä Venäjällä ja sen lähialueilla.