Nurminen Logistics Oyj:n uuden liiketoimintajaon mukaiset vertailutiedot 1.1.2013 - 31.12.2013

Nurminen Logistics Oyj                                                     Pörssitiedote 7.8.2014 klo 12:55

Nurminen Logistics Oyj on 1.1.2014 alkaen raportoinut kolme liiketoimintayksikköä: Rautatielogistiikka, Erikoiskuljetukset ja projektit sekä Huolinta- ja lisäarvopalvelut. Vuonna 2013 yhtiö raportoi neljä liiketoimintayksikköä. Vuoden 2013 lopussa Transitologistiikka-liiketoimintayksikkö yhdistettiin Huolinta- ja lisäarvopalvelut -yksikköön.

Nurminen Logistics Oyj kertoi 11.2.2014 pörssitiedotteella keskittävänsä rautatieterminaalitoimintonsa Luumäelle sekä 8.5.2014 osavuosikatsauksessaan rautatieterminaalien ja muiden terminaalien johtamisen keskittämisestä. Tämän johdosta liiketoiminta on ryhmitetty uudelleen siten, että Luumäen-rautatieterminaali ja Suomen-rautatiehuolintatoiminnot on siirretty Rautatielogistiikka-liiketoimintayksiköstä Huolinta- ja lisäarvopalvelut -liiketoimintayksikköön.

Yhtiön sisäinen raportointi ja ulkoisen raportoinnin segmenttijako muutetaan vastaamaan uutta liiketoimintajakoa. Liiketoiminta raportoidaan uuden liiketoimintajaon mukaan tilikauden 1.1.2014 - 31.12.2014 toisesta neljänneksestä lähtien. Osavuosikatsaus 1.1.2014 - 30.6.2014 julkaistaan 7.8.2014. Vuoden 2013 virallinen tilinpäätös on tehty vanhan liiketoimintajaon mukaisesti. Vuoden 2014 ensimmäinen osavuosikatsaus on tehty 1.1.2014 voimassa olleen liiketoimintajaon mukaan siten, että Transitologistiikka-yksikkö on yhdistetty Huolinta- ja lisäarvopalvelut -yksikköön.

Rautatielogistiikka -yksikkö vastaa rautatiekuljetusliiketoiminnasta.

Erikoiskuljetukset ja projektit -yksikköön kuuluvat maantie-erikoiskuljetusliiketoiminta sekä projektiliiketoiminta.

Huolinta- ja lisäarvopalvelut -yksikkö vastaa huolintapalveluista sekä terminaalipalveluista.

Seuraavissa taulukoissa on esitetty uuden raportointirakenteen mukaiset vertailutiedot vuodelta 2013 vuosineljänneksittäin ja 2014 ensimmäiseltä neljännekseltä. Vertailutiedot sisältävät myös kaikki kertaluonteiset erät.

Liikevaihto 2013             2014
  1-3 4-6 1-6 7-9 1-9 10-12 1-12 1-3
Huolinta- ja lisäarvopalvelut 6 774 6 895 13 669 6 257 19 925 6 170 26 095 6 482
Rautatielogistiikka 8 315 6 965 15 280 7 544 22 823 6 581 29 405 5 541
Erikoiskuljetukset ja projektit 1 748 2 238 3 986 3 050 7 036 1 838 8 874 2 214
Eliminoinnit -128 -109 -237 -140 -377 -153 -530 -123
Yhteensä 16 709 15 989 32 698 16 710 49 408 14 436 63 844 14 114

Liiketulos 2013             2014
  1-3 4-6 1-6 7-9 1-9 10-12 1-12 1-3
Huolinta- ja lisäarvopalvelut -1 074 -723 -1 798 -1 081 -2 879 -2 039 -4 918 -723
Rautatielogistiikka 976 2 349 3 326 608 3 934 1 342 5 276 696
Erikoiskuljetukset ja projektit -69 -5 -74 127 53 -195 -142 50
Yhteensä -168 1 621 1 454 -346 1 108 -892 216 24

Liiketulos ilman kertaluonteisia eriä 2013             2014
Huolinta- ja lisäarvopalvelut -968 -723 -1 692 -992 -2 684 -1 480 -4 164 -634
Rautatielogistiikka 1 059 2 349 3 408 695 4 103 1 705 5 808 781
Erikoiskuljetukset ja projektit -57 -5 -62 140 78 -142 -64 50
Yhteensä 34 1 621 1 655 -157 1 499 83 1 582 198

Nurminen Logistics Oyj

Olli Pohjanvirta

Lisätietoja: Olli Pohjanvirta, toimitusjohtaja, p. 010 545 2431.

www.nurminenlogistics.com

Nurminen Logistics on vuonna 1886 perustettu logistiikkapalveluita tarjoava pörssiyhtiö.  Yhtiö tuottaa asiakkailleen laadukkaita rautatiekuljetuksia, projektikuljetuspalveluita, erikoiskuljetuksia sekä huolinta- ja tavarankäsittelypalveluita. Nurminen Logisticsin päämarkkinat ovat Suomessa sekä Venäjällä ja sen lähialueilla.