Delårsrapport i EUR

OBS Denna delårsrapport är utgiven i EUR

DELÅRSRAPPORT FÖR FENIX OUTDOOR INTERNATIONAL AG

2014-01-01 – 2014-06-30

FENIX OUTDOOR KONCERNEN (*EUR)

Andra kvartalet  2014-04-01 – 2014-06-30

• Koncernens rörelseintäkter uppgick till 45 946 (41 703) TEUR, en ökning med 10 %.
  • Koncernens rörelseresultat uppgick till 714 (1 588)TEUR en minskning med 50%, inkluderat engångskostnader för uppköpserbjudande.
  • Koncernens rörelseresultat, rensat för kostnader hänförliga till domicilbytet/uppköpserbjudandet, uppgick till 1 463 (1 588) TEUR. Resultatet är belastat med en resultatandel från Globetrotter om - 570 TEUR.
  • Koncernens res. före skatt uppgick till 1 292 (2 626)TEUR, en minskning med 51%.
  • Vinst per B-aktie efter skatt uppgick till 0,08 (0,17) EUR.
  • Nidron Holding AG (namnändrat till Fenix Outdoor International AG) offentliggjorde den 12 maj 2014, i syfte att byta domicil för moderbolaget, ett offentligt aktieerbjudande till B-aktie ägarna i Fenix Outdoor AB. Samtliga fullföljandevillkor för det offentliga uppköpserbjudande hade per 16 juni uppfyllts och per den 25 juli hade 97,7% accepterat erbjudandet. Fenix Outdoor International AG noterades på NasdagOMX Stockholm, Mid cap, den 26 juni 2014. Fenix Outdoor AB är sedan 14 juli 2014 avnoterat från samma börs.

Första halvåret  2014-01-01 – 2014-06-30

• Koncernens rörelseintäkter uppgick till 106 163 (93 545) TEUR, en ökning med 14 %.
  • Koncernens rörelseresultat uppgick till 10 725 (9 102)TEUR, en ökning med 18 % inkluderat engångskostnader för uppköpserbjudande.
  • Koncernens rörelseresultat, rensat för kostnader hänförliga till domicilbytet/ uppköpserbjudandet, uppgick till 11 475 (9 102) TEUR. Globetrotter -570 TEUR inkluderat.
  • Koncernens resultat före skatt uppgick till 11 220 (9 728)TEUR, en ökning med 15%
  • Koncernens resultat efter skatt uppgick till 8 176 (7 236)TEUR, en ökning med 13%.
  • Vinst per B-aktie efter skatt uppgick till 0,64 (0,56) EUR.

Övrigt

• Fenix Outdoor International AG har per idag till styrelsen i Fenix Outdoor AB (publ) påkallat tvångsinlösen av utestående aktier i Fenix Outdoor AB (publ).

Delårsrapport Fenix Outdoor International AG.pdf