Delårsrapport for 1. halvår 2014

Nikolaj Plads 6

DK-1007 København K

Resumé af delårsrapport for 1. halvår 2014

I Prime Office A/S har den økonomiske udvikling i regnskabsperioden fra 1. januar til 30. juni 2014 været tilfredsstillende og den primære drift udvikler sig i overensstemmelse med ledelsens forventninger.

Koncernens resultat af primær drift i regnskabsperioden fra 1. januar til 30. juni 2014 udgør T.EUR 1.046 mod T.EUR 1.131 i samme periode sidste år. Et højere niveau for koncernens omkostninger i forbindelse med ved-ligeholdelse og forbedringer er den direkte årsag til faldet i selskabets resultat af primær drift. Resultat af primær drift før værdiregulering forventes fortsat at udgøre fra T.EUR 2.000 til 2.200 for regnskabsåret 2014.

Ledelsen har fortsat fokus på nedbringelse af koncernens gæld. I regnskabsperioden fra 1. januar til 30. juni 2014 udgør afdrag på koncernens gæld i alt T.EUR 333.

Bestyrelsen i Prime Office A/S har den 15. august 2014 godkendt delårsrapporten for 2. kvartal 2014.

Perioden i overskrifter

Koncernens nettoomsætning er stabil og udgør for 1. halvår 2014 T.EUR 1.325.

Koncernens egenkapitalforrentning før skat udgør 9,6% p.a.

Renteomkostningerne på selskabets lån er stabile og følger forventningerne.

Fortsat stabil og høj udlejningsprocent på 99,2%.

Resultatet pr. aktie (EPS) udgør EUR 0,62.

Indre værdi og børskurs på henholdsvis EUR 13,80 og EUR 9,39.

Fortsat solid likviditet og solvens på 37,6%.

Regnskabstallene i denne delårsrapport for 1. halvår 2014 er sammenholdt med tilsvarende tal for 1. halvår 2013 samt med regnskabstal for hele regnskabsåret 2013. Endvidere er udviklingen i selskabets regnskabstal for 2. kvartal 2014 angivet sammen med tilsvarende tal for 2. kvartal 2013.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Prime Office A/S

Sankt Knuds Torv 3, 3. sal