Revenio Group Oyj: REVENIO KÄYNNISTÄÄ YT-NEUVOTTELUT RIB-ERIKOISVENELIIKETOIMINNASSAAN

Revenio Group Oyj Pörssitiedote   18.8.2014 kello 9:15

REVENIO KÄYNNISTÄÄ YT-NEUVOTTELUT RIB-ERIKOISVENELIIKETOIMINNASSAAN

Terveysteknologiaan keskittyvä Revenio Group Oyj käynnistää yt-neuvottelut Teknologia ja Palvelut -segmenttinsä RIB-erikoisveneliiketoimintaa edustavassa Boomeranger Boats Oy:ssä tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Yt-neuvottelut koskevat koko Boomeranger Boats Oy:n henkilökuntaa, yhteensä noin 27 henkilöä.
 Revenio Teknologia ja Palvelut -segmentti keskittyy strategiansa mukaisesti hyvään kannattavuuskehitykseen, orgaaniseen kasvuun ja tehokkuuteen. Yt-neuvottelut käynnistetään Boomeranger Boats Oy:ssä kannattavuuskehityksen turvaamiseksi.
 Toimenpiteen tavoitteena on sopeuttaa yhtiön kulurakennetta haastavaksi muuttuneessa liiketoimintaympäristössä. Yt-neuvotteluilla varaudutaan mahdolliseen tilanteeseen, jossa Boomeranger Boats Oy:n tämänhetkinen merkittävä tarjouskanta ei toteutuisi. Haasteen tarjouskannan realisoitumiselle aiheuttaa yleinen taloustilanne, jonka on nähty viivyttävän päätöksentekoa. Toimenpiteellä halutaan varmistaa myös Revenio-konsernin strategian mukainen kannattavuuskehitys.

Revenio Group Oyj
Olli-Pekka Salovaara

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara,
gsm 040 567 5520
olli-pekka.salovaara@revenio.fi
www.revenio.fi

JAKELU:
Finanssivalvonta
www.revenio.fi

Revenio-konserni lyhyesti

Revenio on suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka liiketoiminnan ytimen muodostavat silmänpainemittarit. Revenio-konsernin Terveysteknologia-segmentin muodostaa Icare Finland Oy:n harjoittama liiketoiminta. Nykytuotteista laajalti patentoitu Icare-tuoteperhe on konsernin menestyksen kulmakivi. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua orgaanisesti ja yritysjärjestelyiden kautta.
 Revenio-konserniin kuuluu myös muita liiketoimintoja, jotka on ryhmitelty Teknologia ja Palvelut -segmentiksi. Segmentin liiketoiminnoille on yhteistä globaalit markkinat ja oman alansa kärkeä edustavat teknologiatuotteet ja -palvelut. Tämän segmentin liiketoiminnat ovat omalla alallaan erittäin kannattavia ja ne tuottavat konsernille positiivista kassavirtaa.
 Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 25,7 miljoonaa euroa, liikevoiton ollessa 21,7 %. Revenio Group Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oyj:ssä.