FastPassCorp A/S udsender delårsrapport for 1. halvår 2014.

Resumé

FastPassCorp A/S har i første halvår af 2014 realiseret et overskud efter skat på kr. 368.000, en fremgang på 28% i forhold til 2013.

Der har været nedgang i dækningsbidraget sammenlignet med sidste år. En væsentlig årsag er ændring i købsmønsteret hos nye kunder, hvor andelen af leje-baserede ordninger øges og købsandelen falder. Et eksempel herpå er en stor ordre fra udlandet, hvor vi med en lejeordning har faktureret cirka 150.000 kr i første halvår. Hvis kunden havde valgt en købsordning, ville der være faktureret for cirka 800.000 kr. Til gengæld for faldet i dette halvår, så vil denne kunde løbende give os en højere fakturering i fremtiden end ved en købsmodel.

Vi ser fortsat meget lange salgsprocesser og må forvente, at det fortsætter. Vores plan for at øge omsætningen er derfor at øge det samlede antal salgssager og værdien heraf. Det skal ske gennem flere partnere og en bedre dækning i nye lande. Vi har med success fået etableret flere nye partnere i Polen, og har sammen med Eksportrådet igangsat en omfattende kampagne for at øge vores netværk i Tyskland.

Omkostningerne fastholdes på det lave niveau fra sidste år, og kun markedsføringsomkostningerne er øget. Resultatet for første halvår 2013 er blevet revideret på baggrund af årsrevisionen for 2013, hvorved en større finansieringsomkostning er flyttet fra andet halvår 2013 til første halvår 2013.

Selskabets bestyrelse fastholder forventningen om omsætningsvækst samt et forbedret resultat efter skat i forhold til 2013 resultatet med en fortsat positiv likviditet fra driften. Omsætningsforventningen indeholder imidlertid stadig en væsentlig andel af omsætning fra nye kunder og nye ordrer, og er dermed forbundet med usikkerhed.

Se vedlagte FN-meddelelse for den fulde oversigt

140819 FN11 Meddelelse om halvårsresultat ver 2.1.pdf