SRV vahvistaa maanrakennustoimintojaan

Espoo, Suomi, 2014-08-19 14:04 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     19.8.2014

SRV vahvistaa maanrakennustoimintojaan muodostamalla nykyisistä kalliorakennustoiminnoistaan ja Maanrakennus Oy Laatutyöstä SRV Infra Oy:n. SRV osti Laatutyön vuonna 2011. Uusi yksikkö on toiminnassa 1.9.2014 lähtien. SRV Infran henkilöstö on 77 henkilöä. SRV Infran toimisto sijoittuu Keravalla Kercan alueelle.

”Laatutyön hankinta pari vuotta sitten on osoittautunut erinomaiseksi päätökseksi. Sen liikevaihto on yli tuplaantunut. Nyt varaudumme maanrakennustöiden määrän kasvuun suurten hankkeidemme lähtiessä liikkeelle lähivuosien aikana. Vahvistettu infrayksikkö parantaa myös omien tonttiemme kiviainesvarojen hallintaa”, SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala sanoo.

SRV Infra Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty 18.8.2014 alkaen RI, KTM Sami Korhonen. Hän on aiemmin toiminut maanrakennuksen tehtävissä eri rakennusalan yrityksissä, vuodesta 2004 Destiassa projektijohtajana muun muassa Länsimetron ja Kalasataman keskuksen projekteissa.

”SRV Infran liiketoiminta perustuu vahvaan osaamiseen, kiinteän organisaation yrittäjähenkisyyteen sekä oman kaluston ja organisaation tehokkaaseen käyttöön. Redin parkkiluolan rakentaminen Kalasatamassa ja Niittykummun metrokeskuksen maanrakennustyöt muodostavat lähivuosien työkannasta merkittävän osan”, SRV Infran toimitusjohtajana aloittava Sami Korhonen sanoo.

SRV aloitti kalliorakentamisen vuonna 2004. SRV:lle on kertynyt kokemusta vaativista kalliorakennushankkeista, kuten Länsimetron ja Kehäradan louhinnoista sekä Helsingin keskustassa sijaitsevien P-Cityn pysäköintilaitoksen ja huoltotunnelin rakentamisesta.

SRV Yhtiöt Oyj

Lisätietoja: