FLSmidth skal levere cementfabrik i Den Demokratiske Republik Congo

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 18-2014, 20. august 2014

FLSmidth har opnået en ordre til en værdi af DKK 507 mio. fra Nyumba Ya Akiba SARL på levering af en komplet udstyrspakke og ingeniørydelser til en helt ny cementfabrik i Den Demokratiske Republik Congo. Fabrikken skal opføres i provinsen Bas-Congo, cirka 250 km vest for hovedstaden Kinshasa.

Nyumba Ya Akiba SARL er et joint venture mellem det pakistanske selskab, Lucky Cement Ltd. og Rawji Group fra Den Demokratiske Republik Congo. Deltagerne i joint venturet er veletablerede inden for cementindustrien og i den kommercielle sektor i Den Demokratiske Republik Congo. FLSmidth har tidligere kun leveret udvalgt udstyr til Lucky Cement Ltd. i Pakistan.

Udstyrsleverancerne omfatter blandt andet FLSmidth knusere, ovnudstyr samt vertikalmøller til formaling af råmel, kul og cement - alle sammen velgennemprøvede maskiner der udmærker sig ved høj produktivitet, fleksibilitet og energieffektivitet. Den færdige fabrik får en kapacitet på 3.000 tons pr. dag.

"Udover sine enorme mineralressourcer er Den Demokratiske Republik Congo karakteriseret af voksende stabilitet og en kraftig befolkningstilvækst. Der er derfor et akut behov for cement til udvikling af infrastrukturen og til boligbyggeri. Der er i de sidste 40 år ikke opført nye cementfabrikker i landet, som derfor er et yderst interessant marked for FLSmidth," udtaler Direktør for Cement-divisionen Per Mejnert Kristensen.

Ordren indtægtsføres af Cement-divisionen og vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil starten af 2016.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til Direktør for Cement-divisionen Per Mejnert Kristensen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations