Amer Sportsin päämarkkinapäivä 2014: kasvua nopeuttaen kohti tulevaisuutta

Amer Sports Oyj

PÖRSSITIEDOTE
28.8.2014 klo 08.30

Amer Sports järjestää tänään pääomamarkkinapäivätilaisuuden Helsingissä. Tilaisuudessa yhtiö kertoo ohjelmistaan keskipitkän aikavälin taloudellisten tavoitteiden saavuttamiseksi, mukaan lukien kannattavan kasvun aikaansaaminen Pallopelit-liiketoiminnassa. Lisäksi yhtiö esittelee toimenpiteet kasvun nopeuttamiseksi vuotta 2020 kohti. Pääomamarkkinapäivässä Amer Sports myös vahvistaa sekä näkymät vuodelle 2014 että yhtiön keskipitkän aikavälin tavoitteet.

"Etenemme ja parannamme, ja strategiset linjauksemme toimivat. Nyt jatkamme uudistumista nopeuttaaksemme kasvua pitkällä tähtäimellä", kertoo Amer Sportsin toimitusjohtaja Heikki Takala. "Menestymme hyvin keskeisissä urheiluvälinekategorioissamme ja meillä on merkittäviä kasvumahdollisuuksia erityisesti asusteissa ja jalkineissa, omassa vähittäismyynnissä, myynnin ja jakelun laajentamisessa sekä enenevässä määrin digitaalisissa tuotteissa ja palveluissa."

Näkymät vuodelle 2014:
Amer Sports arvioi maailmanlaajuisten kaupankäyntiolosuhteiden pysyvän haastavina joitakin alueellisia parannuksia lukuun ottamatta. Vuonna 2014 Amer Sportsin liikevaihdon vertailukelpoisin valuutoin odotetaan saavuttavan vähintään yhtiön pitkän aikavälin 5 % vuosikasvutavoitteen ja liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä paranevan vuodesta 2013. Yhtiö jatkaa panostamista asusteiden ja jalkineiden kasvuun, kuluttajalähtöisiin tuotteisiin ja markkinointiin, myynnin ja jakelun laajentamiseen sekä toiminnan tehokkuuteen.

Amer Sportsin taloudelliset tavoitteet:

• Kasvu: Vuotuinen valuuttaneutraali orgaaninen kasvu viisi prosenttia.
  • Kannattavuus: Liiketulos vähintään 10 prosenttia liikevaihdosta.
  • Kassavirta: Vuotuinen vapaa kassavirta yhtä suuri kuin nettotulos.
  • Taserakenne: Vuoden lopun nettovelka/käyttökate (EBITDA) -suhdeluku korkeintaan 3.

Toimitusjohtajan sekä talous- ja rahoitusjohtajan esitysmateriaalit ovat ladattavissa yhtiön verkkosivuilla www.amersports.com/Investors and media -osiossa klo 9.00.

Lisätietoja:
Päivi Antola, johtaja, viestintä ja sijoittajasuhteet, puh. 020 712 2537

Amer Sports Oyj

JAKELU:
www.amersports.com

AMER SPORTS
Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Wilson, Atomic, Arc'teryx, Mavic, Suunto ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä (AMEAS).