Godt første halvår med omsætningsvækst på 24% og en øget indtjening (EBT) på 80%

cBrains bestyrelse har behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for 1. halvår 2014.

Delårsrapporten viser en omsætning på 27,3 million kroner i første halvår 2014 mod en omsætning på 22,1 million kroner i første halvår 2013, svarende til en omsætningsvækst på 24% mod en omsætningsvækst på 16% i 1. halvår 2013.

Resultat før skat viser en indtjening  (EBT) på 8,3 million kroner mod 4,6 million kroner i første halvår 2013, svarende til en indtjening (EBT) på 30% i 1. halvår 2014 mod en indtjening (EBT) på 21% i første halvår 2013, og en vækst i indtjening på 80%.

Ledelsen er særdeles godt tilfreds med resultatet. Resultatet er selskabets hidtil bedste, både hvad angår omsætning og indtjening, og cBrains aktiviteter udvikler sig godt og planmæssigt, både i Danmark og internationalt.

Resultatet viser, at det er lykkedes at øge væksten, samtidig med at selskabet har fastholdt sin indtjening og et positivt cashflow. Dette, sammenholdt med at balancen viser en stor likvid kapital og ingen langsigtet gæld, giver selskabet en solid økonomiske styrke og strategisk frihed.

Første halvår viser en god udvikling på det danske marked, hvor fortsat salg til eksisterende kunder, omfattende både softwarelicenser og serviceydelser, samt en række vigtige nye ordrer, til bl.a. Erhvervsstyrelsen, Statsforvaltningen og Lægeforeningen, sikrer vækst og indtjening.

Samtidig er den internationale satsning blevet yderligere intensiveret, hvilket bl.a. har medført, at cBrain via et offentligt udbud er kommet på en rammeaftale til den engelske stat kaldet g-cloud og dermed kan tilbyde F2-produktet som cloudløsning til offentlige myndigheder i UK uden udbud. Endvidere har cBrain i juli annonceret en F2 cloud partneraftale med DVZ i Mecklenburg-Vorpommern. Det betyder, at F2 nu også kan udbydes som cloudløsning til offentlige organisationer i Tyskland, og cBrain har hermed nået endnu er en milepæl i selskabets internationale vækstplan.

Per Tejs Knudsen, CEO

IR: Anne Dorthe Hermansen, ir@cbrain.dk +4540118608