Stockwiks huvudaktieägare och ledning lånar in kapital för att förbättra bolagets likviditet

Solna, 2014-08-29 15:32 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Huvudaktieägarna, representerade i styrelsen för Stockwik Förvaltning AB (publ), Huaso Holding, Televenture Capital AS och Advisio, har tillsammans med styrelseledamot Olof Joos samt ledningen i Stockwik bestående av VD David Andreasson och CFO Andreas Säfstrand, till bolaget lånat in kapital i syfte att stärka koncernens likviditet. Det inlånade beloppet uppgår till 3 MSEK. Ersättning utgår i form av 9 % ränta på årsbasis.

I tillägg till ovanstående har Husao Holding, Televenture Capital AS och Advisio för Stockwik Förvaltning AB:s dotterbolag Comsystem Mobility AB gått i borgen för 2 MSEK för en utökad kredit hos en underleverantör.

Ovan nämnda huvudaktieägare står bakom 36 % av bolagets aktier.

För mer information kontakta;

David Andreasson, VD Stockwik, telefon 070-368 13 99, david.andreasson@stockwik.se

Rune Rinnan, Styrelseordförande, telefon +47 900 56 028

Om Stockwik

Stockwik är det nya namnet på bolaget som tidigare hette Stjärna Fyrkant. Stockwik bedriver idag verksamhet inom telekom via dotterbolagen Comsystem Mobility och Stjärna Fyrkant Svenska. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap med koden STWK.

140829 Huvudägare och ledning lånar in.pdf