Ratos: Per Frankling blir VD för Creades

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller krav ställda i noteringsavtal.

Per Frankling, Investment Director på Ratos, kommer att sluta för att senast i februari bli VD för investmentbolaget Creades.

- Per Frankling har arbetat på Ratos sedan 2000 och har varit starkt bidragande till många framgångsrika affärer för Ratos. Jag beklagar att vi tappar en uppskattad kollega men förstår att detta är en spännande utmaning för Per. Vi önskar Per varmt lycka till i sin nya roll, säger Ratos VD Susanna Campbell.

För ytterligare information:
Susanna Campbell, VD Ratos, 08-700 17 00
Emma Rheborg, Kommunikationsdirektör Ratos, 08-700 17 20

Kommande informationstillfällen från Ratos:

Delårsrapport januari-september 2014 7 november 2014
Bokslutskommuniké 2014 19 februari 2015
Delårsrapport januari-mars 2015 7 maj 2015
Delårsrapport januari-juni 2015 14 augusti 2015
Delårsrapport januari-september 2015 6 november 2015

Ratos är ett private equity-konglomerat. Vår affärsidé är att över tiden skapa högsta möjliga avkastning genom ett professionellt, aktivt och ansvarsfullt utövande av ägarrollen i företrädesvis medelstora till stora nordiska onoterade bolag. Innehaven i Ratos är AH Industries, Aibel, Arcus-Gruppen, Biolin Scientific, Bisnode, DIAB, Euromaint, GS-Hydro, Hafa Bathroom Group, HENT, HL Display, Inwido, Jøtul, KVD, Mobile Climate Control, Nebula, Nordic Cinema Group och SB Seating. Ratos är noterat på Nasdaq OMX Stockholm och börsvärdet uppgår till ca 20 miljarder kronor.

Pressmeddelande PDF