Raisioagrolle uudistettu Kasvun innostaja -strategia

Raisio Oyj         Lehdistötiedote 2.9.2014

Raisioagrolle uudistettu Kasvun innostaja -strategia
KASVUN INNOSTAJA ON KESKITTYMISEN STRATEGIA

Uudistetun strategian ohjaamana Raisioagrossa keskitytään maatalouden osa-alueisiin, joissa menestys perustuu ruokinnan ja kasvinviljelyn erikoisosaamiseen ja innovaatioihin. Maatalous on toimialana murroksen keskellä. Uudistuva Raisioagro tekee yhdessä asiakkaidensa kanssa innovaatiovallankumousta, jolla elintarvikeketju ottaa seuraavan askeleen entistä tuottavammaksi ja ekologisesti kestävämmäksi.

– Kasvun innostaja on keskittymisen strategia. Keskitymme asiakkaisiimme, erityisosaamiseemme ja innovaatioihin. Erikoisosaaminen ja innovaatioyhteistyö asiakkaidemme kanssa ohjaavat jokapäiväistä toimintaamme. Tehtävämme on auttaa asiakkaitamme tuottamaan kuluttajille terveellistä ruokaa tehokkaasti, kannattavasti ja kestävästi. Lopputuloksena on tuottavampi ja ekologisesti kestävämpi maatalous, siihen me uskomme, Raisioagro Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Puputti kertoo.

Asiakas ja strategiset brändit keskiössä

Keskittymisen strategian tavoitteena on vahvistaa sekä Raisioagron että sen strategisten brändien asemaa asiakkaiden ja sidosryhmien keskuudessa. Benemilk ja Hercules LP Opti ovat konkreettisia esimerkkejä Raisioagron erikoisosaamisesta ja innovaatiokyvystä. Jatkossa kehityspanokset suunnataan entistä voimakkaammin strategisesti valittuihin kohteisiin.

– Kasvun innostaja on myös valintojen strategia. Teemme selkeät linjaukset ja valitsemme mihin voimavarat keskitetään, ja mistä luovutaan. Valintoja ohjaa ensisijaisesti asiakkaidemme tarpeet. Keskitymme naudan- ja kalanrehuihin sekä kasvinviljelyyn. Vuosikymmenien aikana hankittu erikoisosaaminen yhdistettynä haluun tarttua uusiin mahdollisuuksiin tuottaa Raisioagrolle entistä paremman kyvyn erottua kilpailijoista, Puputti toteaa.

Raisioagro digitaalisen kehityksen kärkeen

Maataloudessa on parhaillaan menossa voimakas murros myös tietotekniikan hyödyntämisen kautta. Raisioagro on asiakkaidensa kanssa vahvasti mukana digitalisaatiossa. Uusia innovaatioita etsitään ruokinta- ja viljelyosaamisen lisäksi tiedon hyödyntämisestä ja uuden teknologian tuomista mahdollisuuksista. Verkkokauppa on muuttanut kaupankäynnin lainalaisuuksia eri toimialoilla, näin myös maataloudessa. Raisioagro on edelläkävijä maataloustuotteiden verkkokaupassa. Sähköisen kaupankäynnin kehitystyötä jatketaan, ja uudistettu verkkokauppa avaa ovensa vielä syksyn aikana.

– Tietotekniikan aikakausi näkyy kaikilla aloilla, myös maataloudessa. Raisioagro on myös jatkossa tämän kehityksen kärjessä. Näemme uusissa teknologioissa ehdottomasti enemmän kasvu- ja innovaatiomahdollisuuksia kuin uhkia, toimitusjohtaja Jarmo Puputti sanoo.

RAISIO OYJ

Heidi Hirvonen
viestintä- ja IR-päällikkö

Raisioagron toimitusjohtaja Jarmo Puputti, puh. 050 352 8740

Raisioagro on osa Raisio-konsernia. Toimintamme ytimessä ovat vahva ruokinnan ja kasvinviljelyn erikoisosaaminen, innovatiiviset ja ekologiset huippurehut sekä vankka sopimusviljely- ja viljakauppaosaaminen. Raisioagro haluaa olla asiakastiloilleen ja muille yhteistyökumppaneilleen eteenpäin katsova kasvun innostaja: isommat ja paremmat tuotokset ja sadot luovat hyvinvointia ja auttavat osaltaan myös ratkaisemaan ruoantuotannon globaaleja haasteita.