Metson nimitystoimikuntaan Cevian Capitalin, Solidiumin, Varman ja Ilmarisen edustajat

Metso Oyj:n pörssitiedote 2.9.2014 klo 12:00 EET

Metso Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle 2015  hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevia ehdotuksia valmistelevaan osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan valitaan  osakasluettelon 1.9.2014  perusteella neljän suurimman osakkeenomistajan  nimeämät edustajat sekä asiantuntijajäsenenä Metso Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Metso Oyj:n osakasluettelon 1.9.2014 mukaan neljä suurinta osakkeenomistajaa olivat:

- Cevian Capital (Cevian Capital II Master Fund L.P. ja Cevian Capital Partners Ltd) (20 813 714 osaketta ja ääntä eli 13,83 % osakkeista ja äänistä),

- Solidium Oy (17 521 287 osaketta ja ääntä eli 11,65 % osakkeista ja äänistä),

- Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma (5 548 465 osaketta ja ääntä eli 3,69 % osakkeista ja äänistä).

- Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen (4 410 126 osaketta ja ääntä eli 2,93 % osakkeista ja äänistä).

Metso Oyj:n varsinainen yhtiökokous 2015 on suunniteltu pidettäväksi maaliskuussa 2015.

Metso on johtava prosessitehokkuuden toimittaja asiakkailleen kaivos-, öljy- ja kaasu- sekä kivenmurskausalalla. Mineraalienkäsittelyssä sekä virtauksensäädössä käytettävät Metson laite- ja palveluratkaisut parantavat prosessien käytettävyyttä ja luotettavuutta ja edistävät kestävää kehitystä ja kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2013 Metson liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa.  Metso palvelee asiakkaitaan noin 16 000 ammattilaisen voimin 50 maassa. Expect results

www.metso.com, www.twitter.com/metsogroup

Lisätietoja antaa: