Nr. 15 2014 Storaktionærmeddelelse

Solar A/S skal hermed i henhold til Værdipapirhandelslovens § 29 meddele, at:

Nordea Funds Oy, Danish Branch har meddelt Solar, at Investeringsforeningen Nordea Invest pr. 8. september 2014 har en beholdning i Solar A/S på 0 Solar B-aktier, svarende til en ejerandel på 0%.

Nordea Funds Oy, Danish Branch har meddelt Solar, at Nordea Funds Oy pr. 8. september 2014 har en beholdning i Solar A/S på 799.476 Solar B-aktier, svarende til en ejerandel på 10,08%.

Baggrunden for ændringen er, at Investeringsforeningen Nordea Invest pr. 8. september 2014 er indtrådt i den nordiske Corporate Governance Committee, som er en enhed under foreningens finske investeringsforvaltningsselskab Nordea Funds Oy. Da kontrollen med stemmeafgivelsen ligger hos Nordea Funds Oy, samles de danske beholdninger med beholdningerne ejet af det finske fondsselskab.

Solar A/S

Anders Wilhjelm

Fakta om Solar
Solar A/S er et børsnoteret selskab og blandt Nordeuropas førende indkøbs- og servicevirksomheder inden for el-artikler samt vvs- og ventilationsprodukter. Solar tilbyder både produkter, viden og løsninger.

Solar-koncernen, der har hovedsæde i Danmark, havde i 2013 en omsætning på ca. 11,4 mia. kroner og beskæftiger i dag omkring 3.300 medarbejdere. Solar er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen med kortnavn SOLAR B og har været børsnoteret siden 1953.

Flere oplysninger kan findes på: www.solar.eu

Ansvarsfraskrivelse
Selskabsmeddelelsen er offentliggjort dags dato på dansk og engelsk via NASDAQ OMX Copenhagen. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den danske og engelske version er det den danske version, der er gældende.

fb201415 dk Storaktionærmeddelelse (2).pdf