Metsä Group jälleen mukana metsäalan koulukampanjassa

Metsä Group lehdistötiedote 11.9.2014

Metsä Group osallistuu tänä syksynä metsäalan yhteiseen, alan koulutus- ja uravaihtoehtoja ja tuotteita yhdeksäsluokkalaisille esittelevään Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjaan. Toista kertaa järjestettävässä kampanjassa metsäala esittäytyy noin 330 koulussa eri puolella Suomea.

”Kampanja on metsäalalle ja samalla meille tilaisuus tutustuttaa nuoret alan monipuolisiin työ- ja uramahdollisuuksiin. Oikeaan aikaan saatu ajantasainen tieto metsäteollisuuden tarjoamista mahdollisuuksista voi ratkaista nuoren uravalinnan”, Metsä Groupin henkilöstöjohtaja Anneli Karhula sanoo. ”Syys–lokakuun vaihteessa yli 50 metsägroupilaista on mukana viemässä tätä tärkeää viestiä kouluihin”.

Toteutuessaan metsäteollisuuden suunnitellut investoinnit ja tulevat eläkkeelle siirtymiset tarjoavat monipuolisia työmahdollisuuksia. ”Esimerkiksi Metsä Group tarjoaa nykyiselläänkin monenlaisia tehtäviä kaikilla tasoilla eri alojen ammattilaisille”, Karhula sanoo. ”Suomi elää vahvasti metsistä nyt ja tulevaisuudessa, ja tarvitsemme jatkossakin hyviä työntekijöitä eri puolilla maata. Ala työllistää myös välillisesti monenlaisia yrittäjiä koko arvoketjussa taimesta kuluttajalle."

Mahdollisuuksien metsä -koulukampanja huipentuu Helsingissä Metsämessuilla 7.11.2014, jolloin kampanjaan liittyvän kilpailun voittajaluokat palkitaan luokkaretkistipendein.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Anneli Karhula, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4174
Reeta Kaukiainen, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.