UPM:n ammattikoulutusohjelmaan haettiin jälleen ahkerasti

(UPM Kymi, Kouvola, 18.9.2013 klo 14:00)  - UPM:n Kymin, Kaukaan ja Pietarsaaren tehtaiden sekä Kaukaan sahan Tulevaisuuden ammattilainen –koulutusohjelmaan haettiin ahkerasti. 15.9. päättyneeseen hakuun vastaanotettiin yhteensä 876 hakemusta.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että koulutusohjelmamme kiinnosti jälleen näin monia. Positiivista on ollut myös haun saama positiivinen huomio sosiaalisessa mediassa tänä vuonna. Hyviä hakemuksia on tullut paljon, ja haluamme kiittää kaikkia hakemuksen lähettäneitä. Kaikille hakijoille lähetetään henkilökohtainen vastaus sekä tieto valintaprosessin mahdollisesta etenemisestä”, kertoo koulutusohjelmasta vastaava henkilöstöpäällikkö Kai Latvala.

Suuren hakemusmäärän käsittely on pitkä ja monivaiheinen prosessi. Valintaprosessi etenee syksyn aikana tehtävillä haastatteluilla sekä soveltuvuustesteillä. Lopulliset valinnat tehdään tammikuussa, ja koulutus käynnistyy maaliskuussa 2015. Tehtailla on yhteensä noin 50 paikkaa koulutusohjelmaan.

Viime talvena uutta oppisopimusmallia noudattavassa koulutusohjelmassa aloitti 39 henkilöä Kymillä ja Kaukaalla Nyt päättynyt haku on jatkoa tälle jo alkaneelle koulutukselle.

Koulutusohjelman taustalla on halu aloittaa uuden työntekijäsukupolven koulutukset tehtaille ajoissa ennen suurten ikäluokkien eläkkeelle jäämistä.

Koulutusohjelma mahdollistaa työskentelyn prosessi- ja kunnossapitotehtävissä sellu- ja paperitehtailla sekä sahalla. Koulutuksessa mukana olevat valmistuvat paperiteollisuuden ammattitutkintoon tai saha-alan ammattitutkintoon.

Koulutus koostuu pääasiassa käytännön työharjoittelusta, joka tähtää entistä monipuolisempaan osaamiseen tehtaiden eri osastoilla. Tavoitteena on myös lisätä liikkuvuutta ja yhteistyötä yksiköiden sisällä ja välillä.  Koulutusohjelmaan valitut palkataan työsuhteeseen kahden vuoden määräaikaisella oppisopimuksella.

Lisätietoja antaa:
Kai Latvala, henkilöstöpäällikkö, puh. 040 589 9508,
UPM Kaukas, UPM Kymi ja UPM Pietarsaari

UPM Media Desk
9.00-16.00 EET
media@upm.com
www.twitter.com/UPM_News
www.facebook.com/UPMGlobal

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 21 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi