Ceramir® Crown & Bridge bryter ny mark - University of the Pacific

Doxa's unika och bioaktiva dentalcement har nu även brutit akademisk mark. Tandläkarna, och tillika lärarna, Drs Sadowsky, Hakim, Geissberger och Kachalia, har beslutat att Ceramir® Crown & Bridge ska användas som förstahandsval vid cementering av kronor på implantat vid universitetskliniken på UOP (University of the Pacific). I och med detta kommer Ceramir nu att användas i den akademiska utbildningen av våra tandläkarstudenter.

Valet är baserat på det faktum att Ceramir® Crown & Bridge inte är teknikkänsligt, har röntgen-kontrast, är enkelt att rensa upp och har hög biokompabilitet. Sammantaget betyder detta att det är enklare att få mer förutsägbara och positiva resultat för patienterna.

Integrated Reconstructive Dental Sciences, The Arthur A. Dugoni School of Dentistry
University of the Pacific
San Francisco, California, USA

Dr. Stephen Judd Sadowsky, Associate Professor and Director of Implant Education
Dr. Marc J. Geissberger, Chair, Professor of Integrated Reconstructive Dental Sciences
Dr. Parag R. Kachalia, Vice Chair, Preclinical Education, Technology & Research, Associate Professor of Integrated Reconstructive Dental Sciences
Dr. Foroud F. Hakim, Assistant Professor of Integrated Reconstructive Dental Sciences

2014-09-19

För ytterligare information kontakta:
Torbjörn Larsson, VD
torbjorn.larsson@doxa.se.
Läs mer på webben: www.doxa.se
Produkten Ceramir: www.ceramir.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Doxa Pressrelease 2014-09-19.pdf

Kort om Doxa
Doxa är ett uppsalabaserat dentalföretag som utvecklar, tillverkar och kommersialiserar dentala biokeramiska produkter. Ceramir® Crown & Bridge, den första i en rad av planerade dentala biokeramiska produkter från Doxa, är ett avancerat dentalcement som används för permanent cementering av kronor och broar. Doxa är listat på Nasdaq OMX First North med G&W Fondkommisson som Certified Adviser och Remium Nordic som Likviditetsgarant.

doxa_press_140919.pdf