SIEVI CAPITAL OYJ PÖRSSITIEDOTE 30.9.2014 KLO 14:20

Sievi Capital Oyj on 30.9.2014 allekirjoitetulla kaupalla ostanut Finelcomp Oy:n koko osakekannan. Kauppahinta rahoitetaan pääasiallisesti Sievi Capital Oyj:n kassavaroin. Myyjinä toimivat Profita Fund III Ky ja henkilöomistajat. Kauppa tulee voimaan välittömästi.

Finelcomp Oy on Suomen johtava sähkökeskuskoteloiden valmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Outokummussa. Finelcomp Oy:n liikevaihto tilikaudella 2013 oli 11,3 milj. euroa, tilikauden voitto 715,5 tuhatta euroa ja henkilöstön määrä keskimäärin 71 henkeä. Tilikaudella 2012 Finelcomp konsernin liikevaihto oli 10,8 milj. euroa ja tulos 619,1 tuhatta euroa. Vuoden 2014 liikevaihdon odotetaan olevan hieman vertailuvuotta korkeammalla tasolla. Taseen loppusumma tilikaudella 2013 oli yhteensä 10,2 milj. euroa. Taseen varat koostuivat pääasiallisesti aineettomista hyödykkeistä (3,3 milj. euroa), aineellisista hyödykkeistä (2,8 milj. euroa) ja vaihtuvista vastaavista (4,0 milj. euroa).

Yrityskaupan jälkeen Finelcomp Oy:sta muodostuu osa Sievi Capital Oyj:n strategista sijoitusportfoliota ja sen tuloslaskelma, kassavirrat ja tase raportoidaan osana konsernia. Sievi Capital Oyj maksaa Finelcompin koko osakekannasta noin 9,3 miljoonaa euroa. Alustava kauppahinta maksetaan kaupanteon yhteydessä. Lopullisen kauppahinnan määräytymiseen vaikuttaa Finelcompin vuoden 2014 yhdeksän kuukauden tuloskehitys.

Lisätietoa Finelcompista löytyy yhtiön kotisivuilta osoitteesta www.finelcomp.fi.

SIEVI CAPITAL OYJ

Harri Takanen