Nimityksiä Stockmannin johdossa

Helsinki, Suomi, 2014-10-02 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- STOCKMANN Oyj Abp, Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus 2.10.2014 klo 9.00 EET

Stockmann-konsernin uuden rakenteen johdosta Stockmannin johdossa on tehty seuraavat nimitykset, jotka ovat voimassa 1.11.2014 alkaen.

Jouko Pitkänen (s. 1971), eMBA, on nimitetty Stockmann Retail -liiketoimintayksikön johtajaksi. Hänen vastuullaan on Stockmannin tavaratalojen ja verkkokaupan johtaminen. Jouko Pitkänen on tällä hetkellä Stockmannin Venäjän ja Baltian tavaratalojen johtaja. Hän on toiminut aiemmin useissa myynnin johtotehtävissä Stockmannilla, kuten myynnin kehitysjohtajana sekä tavaratalon johtajana Turussa ja Moskovassa.

Tove Westermarck (s. 1968), KTM, on nimitetty kehitysjohtajaksi. Hänen vastuullaan on varmistaa konsernin uuden strategian käyttöönotto Stockmann Retail ja Real Estate -liiketoimintayksiköissä. Tove Westermarck on tällä hetkellä tavarataloryhmän etäkaupan johtaja ja hän vastaa myös Stockmann Retail -yksikön strategiaprosessista. Hän on työskennellyt aiemmin Venäjän tavaratalojen johtajana sekä muissa myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä Stockmannilla.

Björn Teir (s. 1969), VTM, on nimitetty Real Estate -liiketoimintayksikön johtajaksi. Hänen vastuullaan on Stockmannin Helsingin, Pietarin, Tallinnan ja Riian kiinteistöjen hallinnointi ja vuokraustoiminta. Björn Teirillä on yli 10 vuoden kokemus kiinteistöliiketoiminnan johtamisesta. Tällä hetkellä hän on toimitusjohtaja Forum Capita ja Mercator -yhtiöissä, jotka omistavat Forum-korttelin kiinteistöt ja vastaavat Forumin kauppakeskuksesta Helsingissä.

Kaikki edellä mainitut henkilöt raportoivat toimitusjohtajalle ja he ovat Stockmann-konsernin johtoryhmän jäseniä.

Lauri Veijalainen (s. 1968), LuK, on nimitetty Real Estate -yksikön apulaisjohtajaksi. Hän raportoi tehtävässään Real Estate -yksikön johtajalle. Hän jatkaa myös konsernin johtoryhmän jäsenenä ja Stockmannin ulkomaantoimintojen kehitysjohtajana, ja tältä osin hän raportoi toimitusjohtajalle.

Johtoryhmän jäsenet 1.11.2014 alkaen ovat:
- Kaj-Gustaf Bergh, hallituksen puheenjohtaja, vt. toimitusjohtaja
- Ingvar Larsson, johtaja, Fashion Chains
- Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja
- Heini Pirttijärvi, henkilöstöjohtaja
- Jouko Pitkänen, johtaja, Stockmann Retail
- Kjell Sundström, strategiajohtaja
- Björn Teir, johtaja, Real Estate
- Lauri Veijalainen, apulaisjohtaja, Real Estate
- Pekka Vähähyyppä, varatoimitusjohtaja, talousjohtaja
- Tove Westermarck, kehitysjohtaja

Lisätietoa johtoryhmän jäsenistä on saatavilla Stockmann-konsernin kotisivuilla.

Lisätietoja:

Kaj-Gustaf Bergh, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 524 7730