Keskon käyttötavara-, rauta- ja ruokakaupan suunniteltuja muutoksia koskevat yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät

KESKO OYJ PÖRSSITIEDOTE 07.10.2014 KLO 09.00 1(1)

Kesko tavoittelee kilpailukykyisempää monikanavaista käyttötavarakauppaa ja hakee synergiahyötyjä erityisesti sähköisten palvelujen tuottamisessa ja konseptien kehityksessä. Samalla luodaan edellytyksiä kannattavuuden parantamiseksi ja arvioidaan organisaatiorakennetta, suunnitellaan rauta- ja käyttötavaratoimialojen yhdistämistä Rauta- ja erikoistavarakaupan toimialaksi sekä nykyisin käyttötavaratoimialaan kuuluvan K-citymarket Oy:n käyttötavarakaupan yhdistämistä Ruokakeskoon Päivittäistavarakaupan toimialaksi 1.1.2015 alkaen.

Muutossuunnitelmien tarkemmaksi käsittelemiseksi käynnistetään yhteistoimintaneuvottelut Keskon käyttötavara- ja rautakaupan kotimaan yhtiöissä sekä Ruokakesko Oy:ssä, Kesko Oyj:ssä ja K-Plus Oy:ssä. Suunnitellut muutokset aiheuttaisivat merkittäviä muutoksia organisaatiorakenteeseen sekä henkilöstön työnkuviin erityisesti myyntiä ja ostotoimintoja tukevissa toiminnoissa. Neuvottelujen piirissä on yhteensä noin 2 800 henkilöä ja yhtiöiden yhteenlasketun vähennystarpeen arvioidaan olevan enintään 230 henkilötyövuotta. Suunniteltujen muutosten henkilöstövaikutukset täsmentyvät yhtiöittäin suunnittelun ja neuvottelujen edetessä. Edellä mainitut yhteistoimintaneuvottelut eivät koske Anttila-, Kodin1- ja K-citymarket-tavarataloja.

Kesko on kertonut asiasta aiemmin 24.9.2014 pörssitiedotteella.

Keskon käyttötavaratoimialan esittely on luettavissa osoitteessa http://www.kesko.fi/fi/Kesko-yrityksena/Toimialat/Kayttotavarakauppa.

Myös VV-Auto Group Oy:ssä ja VV-Autotalot Oy:ssä on käynnistetty 23.9.2014 yhteistoimintaneuvottelut toiminnan tehostamiseksi. Neuvottelut koskevat yhteensä noin 700 henkilöä ja vähennystarpeen arvioidaan olevan enintään 49 henkilötyövuotta.

Lisätietoja:
Johtaja Matti Mettälä, Kesko Oyj, henkilöstö ja sidosryhmäsuhteet, puh. 010 53 50200.

Kesko Oyj

Merja Haverinen