SIEVI CAPITAL OYJ PÖRSSITIEDOTE: KORJAUSTIEDOTE 10.10.2014 KLO 16:00

SIEVI CAPITAL OYJ PÖRSSITIEDOTE 10.10.2014 KLO 16:00

KORJAUSTIEDOTE: KUTSU YLIMÄÄRÄISEEN YHTIÖKOKOUKSEEN 10.10.2014

Jussi Capital Oy:n omistusosuus Sievi Capital Oyj:n ulkona olevista osakkeista ja äänistä on 82,84% ja kaikista osakkeista ja äänistä 78,82%. Aikaisemmin 10.10.2014 klo 13:20 julkaistussa kutsussa omistusosuudet olivat virheelliset.

Kutsu ylimääräiseen yhtiökokoukseen korjattuna:

Sievi Capital Oyj:n osakkeenomistajat kutsutaan ylimääräiseen yhtiökokoukseen, joka pidetään 4.11.2014 klo 14:00 yhtiön pääkonttorissa osoitteessa Yritystie 6, 85410 Sievi. Hallitus on 17.9.2014 vastaanottanut yhtiön suurimman osakkeenomistajan Jussi Capital Oy:n (omistusosuus 82,84% yhtiön ulkona olevista osakkeista ja äänistä ja 78,82% kaikista osakkeista ja äänistä) vaatimuksen ylimääräisen yhtiökokouksen koolle kutsumisesta. Jussi Capital Oy ehdottaa ylimääräiselle yhtiökokoukselle, että se päättää ylimääräisestä osingonjaosta ja osakeantivaltuutuksien antamisesta hallitukselle.

A. YHTIÖKOKOUKSESSA KÄSITELTÄVÄT ASIAT

Yhtiökokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1. Kokouksen avaaminen
2. Kokouksen järjestäytyminen
3. Pöytäkirjantarkastajien ja ääntenlaskun valvojien valitseminen
4. Kokouksen laillisuuden toteaminen
5. Läsnä olevien toteaminen ja ääniluettelon vahvistaminen
6. Lisäosingosta päättäminen

Hallitus esitää ylimääräiselle yhtiökokoukselle, että 31.12.2013 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan 8.4.2014 pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa päätetyn 0,05 euron lisäksi lisäosinkona 0,30 euroa kutakin osaketta kohden eli yhteensä 17 329 632 euroa. Lisäosinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka on osingonmaksun täsmäytyspäivänä 06.11.2014 merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osingonmaksupäivä on 8.12.2014.

Sievi Capital Oyj:n suurin omistaja Jussi Capital Oy kannattaa hallituksen esitystä.

7. Osakeantivaltuutuksista päättäminen

Hallitus esittää ylimääräiselle yhtiökokoukselle, että i) yhtiökokous valtuuttaa hallituksen päättämään yhdestä tai useammasta osakeannista ja osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta sekä kaikista niiden ehdoista. Valtuutus koskee sekä uusien osakkeiden antamista että omien osakkeiden luovuttamista, ii) valtuutuksen perusteella annettavien tai merkittävien osakkeiden yhteenlaskettu lukumäärä voi olla enintään 10 000 000 osaketta, iii) Osakeannit ja muiden osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:ssä tarkoitettujen osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antaminen voivat tapahtua osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poiketen (suunnattu anti), iv) hallituksen harkinnan mukaisesti valtuutusta voitaisiin käyttää esimerkiksi yritysostojen rahoittamiseksi, yritysten välisen yhteistyön tai muun vastaavan järjestelyn toteuttamiseksi tai yhtiön rahoitus- ja pääomarakenteen vahvistamiseksi, v) valtuutus kumoaa yhtiökokouksen 18.4.2013 antaman valtuutuksen päättää osakeanneista. Valtuutus on voimassa viisi (5) vuotta yhtiökokouksen päätöksestä.

Sievi Capital Oyj:n suurin omistaja Jussi capital Oy kannattaa hallituksen esitystä.

8. Kokouksen päättäminen

B. YHTIÖKOKOUSASIAKIRJAT

Hallituksen ehdotukset yhtiökokoukselle, viimeisin tilinpäätös, edellisen tilikauden päättymisen jälkeen tehdyt voitonjakoa koskevat päätökset, edellisen tilikauden jälkeen julkaistut osavuosikatsaukset ja johdon osavuotiset selvitykset, hallituksen selostus viimeksi julkaistun osavuosikatsauksen jälkeisistä yhtiön asemaan olennaisesti vaikuttavista tapahtumista ja tämä kokouskutsu ovat saatavilla Sievi Capital Oyj:n Internet-sivuilla osoitteessa www.sievicapital.fi.

Yhtiökokouksen pöytäkirja on nähtävillä edellä mainituilla Internet-sivuilla viimeistään 18.11.2014 alkaen.

C. OHJEITA KOKOUKSEEN OSALLISTUJILLE

1. Osallistumisoikeus ja ilmoittautuminen

Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on osakkeenomistajalla, joka on merkitty viimeistään 23.10.2014 Sievi Capital Oyj:n osakkeenomistajaksi Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Osakkeenomistajien on saadakseen osallistua yhtiökokoukseen ilmoittauduttava yhtiölle viimeistään 28.10.2014 klo 16.00 mennessä joko kirjallisesti osoitteeseen Sievi Capital Oyj, Yritystie 6, 85410 Sievi, puhelimitse numeroon 040 500 6898, Henrietta Wikström-Masar tai sähköpostitse henrietta.wikstrom-masar@sievicapital.com. Kirjeitse ilmoittauduttaessa kirjeen on oltava perillä ennen ilmoittautumisajan päättymistä.

Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa osakkeenomistajan nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero sekä mahdollisen avustajan nimi ja henkilötunnus. Osakkeenomistajien luovuttamia henkilötietoja käytetään vain yhtiökokouksen ja siihen liittyvien tarpeellisten rekisteröintien käsittelyn yhteydessä.

Yhtiökokouksessa läsnä olevalla osakkeenomistajalla on yhtiökokouksessa osakeyhtiölain 5 luvun 25 §:n mukainen kyselyoikeus kokouksessa käsiteltävistä asioista.

2. Asiamiehen käyttäminen ja valtakirjat

Osakkeenomistaja saa osallistua yhtiökokoukseen ja käyttää siellä oikeuksiaan asiamiehen välityksellä.

Osakkeenomistajan asiamiehen on esitettävä päivätty valtakirja, tai hänen on muuten luotettavalla tavalla osoitettava olevansa oikeutettu edustamaan osakkeenomistajaa. Mikäli osakkeenomistaja osallistuu yhtiökokoukseen usean asiamiehen välityksellä, jotka edustavat osakkeenomistajaa eri arvopaperitileillä olevilla osakkeilla, on ilmoittautumisen yhteydessä ilmoitettava osakkeet joiden perusteella kukin asiamies edustaa osakkeenomistajaa.

Mahdolliset valtakirjat pyydetään toimittamaan alkuperäisinä Sievi Capital Oyj, Harri Takanen, Yritystie 6, 85410 Sievi ennen ilmoittautumisajan päättymistä.

3. Hallintarekisteröidyn osakkeen omistaja

Osakkeenomistajan, jonka osakkeet on hallintarekisteröity ja joka haluaa osallistua varsinaiseen yhtiökokoukseen, tulee olla yhtiökokouksen täsmäytyspäivänä 23.10.2014 merkittynä yhtiön osakasluetteloon. Osallistuminen edellyttää, että osakkeet tulee olla ilmoitettu tilapäisesti merkittäväksi yhtiön osakasluetteloon 30.10.2014 klo 10.00 mennessä. Hallintarekisteriin merkittyjen osakkeiden osalta tämä katsotaan ilmoittautumiseksi yhtiökokoukseen.

Hallintarekisteröidyn osakkeen omistajaa kehotetaan pyytämään omaisuudenhoitajaltaan tarvittavat ohjeet koskien rekisteröitymistä osakasluetteloon, valtakirjojen antamista ja ilmoittautumista yhtiökokoukseen.

4. Muut tiedot

Sievi Capital Oyj:llä on kokouskutsun päivänä yhteensä 60.714.270 osaketta ja ääntä.

Sievissä 10.10.2014

SIEVI CAPITAL OYJ