Aquila Capital hankki rahastolleen 3 000 hehtaaria metsää UPM:ltä

(UPM, Helsinki, 15.10.2014, klo 12.00 EET)  -  Aquila Capital, joka on yksi Euroopan johtavia yksityisiä vaihtoehtorahastoja hallinnoiva yritys, on ostanut 3 000 hehtaaria metsätalousmaata UPM:ltä Suomesta kansainväliselle rahastolleen, joka on räätälöity institutionaalisille sijoittajille. Alueen puustosta 70 % on mäntyä ja 30 % kuusta. Metsien hoidosta vastaa UPM.

”Tämä on ihanteellinen hankinta rahastollemme, koska se tuottaa sijoittajille vakaan, pitkäaikaisen tuoton”, Aquila Capitalin toimitusjohtaja Roman Rosslenbroich sanoo. ”Sijoittajat voivat olla myös varmoja, että metsiä hoidetaan ammattimaisesti tiukkojen kestävyyskriteerien mukaisesti. UPM:llä on pätevät metsänhoidon ammattilaiset ja yhtiö on sitoutunut ostamaan alueen hakkuut seuraavien 20 vuoden ajan.”

Tämä on rahaston toinen hankinta. Ensimmäinen investointi oli metsiin Australiassa yhdessä usean muun institutionaalisen sijoittajan kanssa.

UPM on myynyt säännöllisesti metsäomaisuuttaan osana kiinteistöjensä jalostusta. Yhtiön metsäomaisuus on nykyisellään noin 800 000 hehtaaria.

Lisätietoja:
Myyntipäällikkö Riitta Väisänen, UPM, puh. 0400 546 690
Viestintäjohtaja Alexa Kurschinski, Aquila Capital, puh. +49 40 87 50 50 175

UPM Media Desk
Ma-pe klo 9.00-16.00
media@upm.com
www.twitter.com/UPM_News
www.linkedin/company/upm-kymmene
www.facebook.com/UPMGlobal

Toimituksille tiedoksi:

UPM uudistaa bio- ja metsäteollisuutta. Rakennamme kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Paper Asia, UPM Paper Europe and North America ja UPM Plywood. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 21 000 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM – The Biofore Company – www.upm.fi

Aqula Capital on perustettu 2001. Se on johtava vaihtoehtoisia sijoituskohteita tarjoava yritys.  Se on keskittynyt kohteisiin, joilla on makrotaloudellinen pohja ja jotka tuottavat keskitasoa korkeampaa tuottoa kestävästi. Menestys pohjautuu ammattitaitoisten, itsenäisten tiimien kykyyn tuottaa lisäarvoa pitkällä aikavälillä.
Aquila Capital on osa Aquila-ryhmää, jonka pääkonttori sijaitsee Hampurissa ja toimistot Zürichissä, Lontoossa, Frankfurtissa ja Singaporessa -  www.aquila-capital.com