SRV:n toimitilat ovat viihtyisät ja energiatehokkaat

Espoo, Suomi, 2014-10-16 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ    LEHDISTÖTIEDOTE     16.10.2014 KLO 9.30

SRV:n rakentaman Derby Business Parkin kolmesta tornitalosta ensimmäisenä valmistunut on voittanut Suomen viihtyisimmän ja energiatehokkaimman toimistotalon tittelin omassa kategoriassaan. Green Building Council Finlandin järjestämässä kilpailussa tavoitteena oli tuoda esille toimitilaosaamisen parhaita käytäntöjä.

”Derby on energiakulutukseltaan ja käyttömukavuudeltaan omaa luokkaansa”, kilpailun tuomarilausunnossa todetaan. Derby sijoittuikin ensimmäiseksi nimenomaan kokonaisten kiinteistöjen kiinteistösähkön ja lämmityksen käyttöä sekä käyttäjätyytyväisyyttä mittaavassa kategoriassa.

”Derbyn rakennusten ulkoseinien tiiviyteen on kiinnitetty erityistä huomiota ja maalämpöjärjestelmällä tuotetaan noin 90 prosenttia tarvittavasta lämpö- ja jäähdytysenergiasta. Derby on Suomen ensimmäinen maalämmöllä toimiva toimistorakennus”, hankkeen taloteknisistä ratkaisuista vastannut talotekniikan projektipäällikkö Jyrki Suhonen SRV:stä kertoo.

Huonelämpötilan ohjaus on integroitu ilmanvaihtoon, lämmitykseen ja jäähdytykseen sekä tilan läsnäolotietoon. Lisäksi ilmanvaihdon tarpeenmukaisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Sisäympäristökyselyssä ilmanlaatuun oltiinkin tyytyväisiä, mutta parannettavaa löytyi vielä akustiikasta.

Derby Business Parkilla on LEED Platinum -sertifikaatti, mikä on rakennusten kansainvälisen ympäristöluokituksen korkein taso.

”SRV on uusiutuvan energian hyödyntämisessä edelläkävijä. Derby on antanut ympäristöystävällisestä rakentamisesta hyviä käytännön kokemuksia, joita olemme jo hyödyntäneet myös muissa hankkeissamme”, Suhonen kertoo.

SRV:n oma pääkonttori on sijoittunut Derbyyn. Myös Siemensin Suomen-toimintojen pääkonttori on samassa toimistokokonaisuudessa. SRV myi Derby Business Parkin äskettäin Niamille, ja se on lähes täyteen vuokrattu.

”Energiaa säästävä ja vedenkulutusta laskeva teknologia alentaa kiinteistön käyttökustannuksia, mikä hyödyttää myös meitä vuokralaisia”, HR4 Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kai Myllyneva toteaa.

SRV Yhtiöt Oyj

Jyrki Suhonen, projektipäällikkö, talotekniikka, puh. 040 500 5692