Etteplan täydentää johtoryhmäänsä

ETTEPLAN OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 17.10.2014, KLO 09.00

ETTEPLAN TÄYDENTÄÄ JOHTORYHMÄÄNSÄ

Etteplan Oyj:n hallitus vahvisti kesäkuussa 2014 Etteplanin kasvustrategian vuosille 2014–2016. Yhtiö pyrkii saavuttamaan keskimäärin 15 prosentin vuotuisen kasvun sekä orgaanisesti että yritysostoin. Merkittävimmät orgaanisen kasvun lähteet ovat Etteplanin korkean lisäarvon suunnittelupalvelut ja teknisen dokumentoinnin palveluratkaisut.

Etteplan tukee kasvutavoitteen saavuttamista täydentämällä johtoryhmänsä kokoonpanoa. Uusi organisaatio astuu voimaan 1.1.2015.

Suunnittelupalvelut-palvelualueen johtajaksi on nimitetty DI Riku Riikonen, Senior Vice President, Engineering Services. Riikonen on ollut Etteplanin palveluksessa vuodesta 2010 ja vastaa tällä hetkellä Etteplanin Kiinan liiketoiminnasta. Kiinan liiketoimintavastuu säilyy hänellä myös uudessa organisaatiossa.

Teknisen dokumentaation palvelut -palvelualueen johtajaksi on nimitetty insinööri Petri Ikonen, Senior Vice President, Technical Documentation Services. Ikonen on ollut Etteplanin palveluksessa vuodesta 2010 ja vastaa tällä hetkellä Etteplanin teknisen dokumentoinnin kehittämisestä ja Alankomaiden liiketoiminnasta. Nämä vastuualueet säilyvät hänellä myös uudessa organisaatiossa.

Etteplanin johtoryhmään kuuluvat 1.1.2015 alkaen toimitusjohtaja Juha Näkin lisäksi seuraavat henkilöt:

Per-Anders Gådin, Senior Vice President, Finance
Petri Ikonen, Senior Vice President, Technical Documentation Services
Veikko Lamminen, Senior Vice President, Operations Finland
Outi-Maria Liedes, Senior Vice President, HR & Communications
Riku Riikonen, Senior Vice President, Engineering Services
Mikael Vatn, Senior Vice President, Operations Sweden

Kaikki johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtajalle.

Vantaalla 17. lokakuuta 2014

Etteplan Oyj

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Juha Näkki, puh. 0400 606 372

JAKELU:
www.etteplan.com

Etteplan tuottaa teknisiä suunnittelupalveluita ja tuoteinformaation ratkaisuja maailman johtaville valmistavan teollisuuden yrityksille. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2013 Etteplanin liikevaihto oli 128,6 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli
1 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa ja Kiinassa. Etteplan on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.