Niittykumpuun tulee Länsimetron myötä Espoon korkein asuintorni sekä palveluja

Espoo, Suomi, 2014-10-21 09:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     21.10.2014, KLO 10.45

SRV toteuttaa Espoon Niittykumpuun metrokeskuskokonaisuuden, joka käsittää alueellisen liikekeskuksen sekä kaksi asuintornia. Merituulentien ja Haukilahdenkadun lounaispuolelle rakennettavan keskuksen asuintornit ovat 12- ja 24-kerroksiset, joista korkeampi on valmistuessaan Espoon korkein. Sen nimeksi tulee Niittyhuippu.

”Länsimetron tulo synnyttää asemaympäristöihin uusia asuinalueita. Metroaseman myötä liikenneyhteydet paranevat. Lisäksi liikekeskus tuo myös monipuoliset palvelut nykyisten ja uusien asukkaiden ulottuville. Olemme kehittäneet metrokeskusta hyvässä yhteistyössä Espoon kaupungin, Länsimetron ja SATO:n kanssa. Hankekokonaisuus on suuruudeltaan sadan miljoonan euron luokkaa”, johtaja Juha Toimela SRV:n hankekehityksestä sanoo.

Korkeamman tornin on määrä valmistua keväällä 2017 ja 12-kerroksisen tornin vuonna 2018. Asuintorneihin tulee yhteensä noin 300 asuntoa. SRV rakentaa 24-kerroksisen tornin 14 ylimpään kerrokseen kuluttajille myytäviä asuntoja.

”Tässä Espoon korkeimmassa asuintornissa pääsee ihailemaan Suomenlahden rannikkoa liki 90 metrin korkeudesta. Uskon, että kiinnostus hyvillä näkymillä sekä erinomaisten palvelujen ja liikenneyhteyksien äärellä oleviin asuntoihin on suuri, kun asuntojen ennakkomarkkinointi loppuvuodesta alkaa.”

SATO ostaa korkeammasta tornista kymmenen ensimmäistä kerrosta korkeatasoisiksi vuokra-asunnoiksi. Keskuksen 12-kerroksisen tornin SRV rakentaa kokonaan SATO:lle.

”SATO kasvattaa vuokra-asuntokantaansa pääkaupunkiseudulla vastatakseen lisääntyvään kysyntään. Tästä syystä SATO on ollut vuosikymmenen alusta vahvasti mukana kaavoittamassa Niittykummun tulevan metroaseman ympäristöä, josta kehittyy yksi Espoon merkittävimmistä uusista asuinalueista. SATOlle valmistuu metroaseman viereen yhteensä noin 200 uutta vuokra-asuntoa”, SATO:n liiketoimintajohtaja Tuula Entelä kertoo.

Metrokeskukseen tulee 6 500 kerrosneliömetriä liiketilaa, joihin tulee kaksi päivittäistavarakauppaa sekä muita liikkeitä ja palveluja. Valtaosa liiketiloista on vuokrattu tai varattu. Niittykummun nykyinen ostoskeskus säilyy, kunnes uusi liikekeskus on valmis ja toiminnassa syksyllä 2016. Ostoskeskuksen tilalle SRV:n tavoitteena on rakentaa asuntoja. Myös Haukilahdenkadun itäpuolelle SRV suunnittelee asuinrakentamista yhdessä SATO:n ja Varman kanssa.

Arkkitehtitoimisto SARC:in suunnittelemaan Metrokeskukseen rakennetaan myös pysäköintilaitos, johon tulee runsaat 300 autopaikkaa. Noin puolet paikoista on korttelin asukkaille ja puolet liiketilojen asiakkaiden ja metron liityntäliikenteen tarpeisiin.

SRV Yhtiöt Oyj

www.srv.fi