Kinnevik garanterar företrädesemission i CDON

Investment AB Kinnevik (publ) ("Kinnevik") meddelar idag att man har för avsikt att teckna sin del av nyemissionen i CDON Group AB (publ) ("CDON") samt garantera resterande del av emissionen.

Emissionen, som sker med företrädesrätt till befintliga aktieägare i CDON, kommer att uppgå till ca 650 Mkr. Kinnevik, som med dotterbolag äger 25% av kapital och röster i CDON, har åtagit sig att teckna sin andel i nyemissionen. Emissionen kommer också att garanteras till fullo av Kinnevik, CDONs största ägare.

För mer information om emissionen hänvisas till CDONs hemsida www.cdongroup.com.

Kinnevik lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2014  kl 08.10 (CET).

För ytterligare information, besök www.kinnevik.se eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef Telefon +46 (0)8 562 000 83
  Mobil +46 (0)70 762 00 83

Investment AB Kinnevik är ett ledande svenskt investeringsbolag, inriktat på aktivt och långsiktigt ägande. Kinnevik investerar huvudsakligen i innovativa tillväxtbolag som med hjälp av teknik utvecklar nya tjänster med konsumentfokus. De flesta av våra innehav finns inom sektorerna kommunikation, E-handel, underhållning och finansiella tjänster. Kinnevik har betydande ägarandelar i mer än 50 bolag i mer än 80 länder som tillsammans sysselsätter 90 000 människor på fem kontinenter.

Kinnevik är en aktiv ägare och utövar sitt inflytande via portföljbolagens styrelser. Bolaget grundades 1936 av tre svenska familjer, som fortsätter att utöva ett aktivt ägarskap och uppmuntra entreprenörsandan i Kinnevik.

Kinneviks aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.