Meddelelse nr. 16

København, 2014-10-24 07:37 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Orientering om perioden 1. juli 2014 til 24. oktober 2014.

Begivenheder og transaktioner

Rella Holding A/S har uændret i perioden som sin eneste aktivitet besiddet nom. kr. 9.327.000 aktier i Aller Holding A/S. Aktieposten svarer til ca. 64% af de udestående aktier i Aller Holding A/S og består udelukkende af B-aktier med begrænset stemmeret.

Det fremgår af pressemeddelelser på Aller Media A/S’ hjemmeside, at Aller Media A/S i perioden har erhvervet Datagraf-koncernen, der bl.a. beskæftiger sig med client publishing og som omsætter for ca. 210 mio. kr. om året. Det oplystes endvidere den 24. september 2014 samme sted, at Aller Media A/S fortsætter sine rationaliseringsbestræbelser ved bl.a. at ophøre med udgivelsen på papir af 5 magasiner med små oplagstal.

I overensstemmelse med bemyndigelsen givet til bestyrelsen i Rella Holding A/S på den seneste ordinære generalforsamling har Rella Holding A/S i perioden erhvervet 122.280 stk. egne aktier for en samlet købesum på kr. 6,3 mio. kr. svarende til en gennemsnitlig købspris pr. aktie på kr. 51,4.

Beholdningen af egne aktier udgør pr. d.d. i alt 230.401 stk.

Generelt om Rella Holding A/S’ finansielle stilling og resultater

Rella Holding A/S’ bankgæld pr. d.d. (24. oktober 2014) andrager kr. 132,9 mio. inkl. påløbne men ikke tilskrevne renter. Bankgælden forrentes p.t. med 3,5 % p.a.

Egenkapitalen er i perioden reduceret med periodens underskud, der udgøres af renteudgifter og administrationsomkostninger, og med købesummen kr. 6,3 mio. for periodens køb af egne aktier.

I øvrigt er selskabets finansielle stilling uændret i f.t. stillingen den 30.06. 2014.

Forventninger

For hele regnskabsåret 2014 forventer Rella Holding A/S fortsat et nettooverskud på ca. kr. 22 mio. jf. selskabets rapport for 1. halvår af 2014.

Rella Holding A/S forventer inden for tidsrummet fra i dag og frem til 3 uger før offentliggørelsen af selskabets årsrapport for 2014 (d.v.s. frem til eller omkring slutningen af februar 2015) at erhverve egne aktier  for ca. 11 mio. kr. på fondsbørsen. Det vil tilstræbes at fordele købene af egne aktier jævnt over perioden.

Rella Holding A/S

Kontakt: Klaus Landstrøm, direktør. Tlf.: 51 35 61 13.

For yderligere information om Aller Holding A/S og Rella Holding A/S kan henvises til selskabernes hjemmesider, www.aller.dk og www.rella.dk.

20141024 Rella - 2. periodemeddelelse 2014.pdf