Biohit Oyj:n B-osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla II 2013

Biohit Oyj Pörssitiedote 27.10.2014 klo 9:30 paikallista aikaa (EET)

Biohit Oyj:n II 2013 optio-oikeuksilla on 8.10.2014 merkitty yhteensä 50.000 yhtiön uutta B-osaketta. Kyseiset osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 27.10.2014 ja ne tuottavat samat oikeudet kuin yhtiön vanhat B-osakkeet tästä lähtien. Uudet osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena NASDAQ OMX Helsingissä yhdessä vanhojen B-osakkeiden kanssa arviolta 28.10.2014.

Osakkeen merkintähinta kyseisillä optio-oikeuksilla oli 2,2766 euroa osakkeelta. Osakkeiden yhteenlaskettu merkintähinta 113.830 euroa kirjataan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon, eikä yhtiön osakepääoma muutu osakemerkinnän johdosta. Osakkeilla ei ole nimellisarvoa.

Merkinnän seurauksena Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärä nousee 14.080.593 osakkeeseen (14.030.593) ja B-osakkeiden lukumäärä 11.105.093 osakkeeseen (11.055.093). Uudet osakkeet vastaavat prosentuaalisesti 0,4 % osuutta Biohit Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärästä ja 0,07 % osuutta äänistä rekisteröinnin jälkeen.

Optio-oikeuksilla II 2013 osakkeiden merkintäaika alkoi 1.7.2013 ja päättyy 30.6.2015. Optio-ohjelma perustuu hallituksen 19.6.2013 tekemään päätökseen, jonka pohjana on varsinaisen yhtiökokouksen 13.4.2011 valtuutus. Optio-ohjelman ehdot ja lisätietoja on nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.biohit.fi.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj
puh. +358 9 773 861
investor.relations@biohit.fi
www.biohit.fi

Biohit lyhyesti

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi