TELESTELLE PALVELUSOPIMUS RANSKAN VALTIONRAUTATEILTÄ

Turku, Finland, 2014-10-28 09:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- TELESTE OYJ   PÖRSSITIEDOTE  28.10.2014  klo 10:30

TELESTELLE PALVELUSOPIMUS RANSKAN VALTIONRAUTATEILTÄ

Teleste on solminut kolmevuotisen sopimuksen Ranskan valtionrautateiden (SNCF) kanssa koskien Telesten aiemmin toimittamaa, koko Ranskan kattavan videovalvontaratkaisun ylläpitoa. Valvontaratkaisu on toimitettu eri vaiheissa jo yli kymmenen vuoden ajan.

Sopimuksen mukaan, Teleste vastaa videovalvontaratkaisun vaativan tason ylläpidosta. Järjestelmä kattaa tänä päivänä noin 15 000 valvontakameraa, joita monitoroidaan yli 350 valvonta-asemalla.

Sopimuksen arvo ylittää kaksi miljoonaa euroa.

Teleste on kansainvälinen teknologiakonserni, joka kehittää ja tarjoaa video- ja laajakaistateknologioita sekä niihin liittyviä palveluita. Teknologiatarjontamme edistää päivittäisen elämän sujuvuutta ja turvallisuutta. Liiketoimintamme ydin on videokuva - kuvan ja datan käsittely, siirto ja hallinta. Asiakaskuntamme koostuu kaapeli- ja teleoperaattoreista sekä julkisen sektorin organisaatioista. Toimintamme on jaettu kahteen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Video and Broadband Solutions ja Network Services. Molemmilla alueilla olemme maailman johtavia yrityksiä ja teknologisia edelläkävijöitä. Video and Broadband Solutions keskittyy tilaajaverkkojen ja videovalvontasovellusten tuoteratkaisuihin. Network Services tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluita verkkojen suunnitteluun, rakentamiseen ja ylläpitoon. Vuonna 2013 Telesten liikevaihto oli 193 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa oli yli 1300 henkilöä. Telestellä on koko maailman kattava toimipisteverkosto ja yli 90 % liikevaihdosta kertyy Suomen ulkopuolelta. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja: www.teleste.com

TELESTE OYJ

Jukka Rinnevaara